روند ابتلا به کرونا در لرستان کاهشی شد

روند ابتلا به کرونا در لرستان کاهشی شد
شناسه خبـر : ۱۱۶۱۹۹ شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

استاندار لرستان از روند کاهشی ابتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: با توجه به روند کاهش تعداد مبتلایان و بستری‌ها می‌توان گفت که پیک وارد شیب نزولی شده است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، فرهاد زیویار در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: جلسه امروز با محوریت بررسی وضعیت استان‌های کشور به لحاظ بیماری برگزار و در خصوص مباحث مطرح شده تصمیمات لازم اتخاذ شد. 

وی اظهار داشت: پیاده روی اربعین و سایر مراسمات مرتبط با این روز یکی از محورهای جلسه ستاد ملی کرونا بود که مقرر شد با توجه به وضعیت بیماری، تمامی اقدامات در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرایی شود. 

استاندار لرستان تصریح کرد: تهیه امکانات و تمهید شرایط از دیگر نکات مورد تاکید در جهت خدمت رسانی به زوار اربعین بود و در ستاد ملی کرونا موضوع رعایت فاصله‌گذاری‌ها، تهیه ملزومات بهداشتی و سیستم‌های تهویه اماکن استراحت زوار نیز در دستور کار قرار گرفت. 

وی ادامه داد: نحوه بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و سایر اماکن آموزشی در آغاز سال تحصیلی نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ضرورت آموزش دانش آموزان و والدین، رفع نقایص سیستم‌های تهویه و بهداشتی اماکن آموزشی و همچنین تمهید سایر امکانات مورد نیاز تاکید شد.  

وی افزود: با توجه به روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا در استان می‌توان گفت که این پیک وارد شیب نزولی شده و نسبت به هفته‌های اخیر تعداد مبتلایان و بستری ها با کاهش مواجه شده است. 

استاندار لرستان افزود: متاسفانه تعداد فوتی های کرونا در استان فعلا کاهشی نشده و با توجه به اینکه اکثریت فوتی‌ها را بیماران زمینه ای و سالمندان شامل می‌شود، لازم است در این رابطه توجه بیشتری به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شده و از دوز یادآور واکسن استقبال شود.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir