جذب به موقع اعتبارات مراکز نگهداری معتادین متجاهر در لرستان ضروری است

جذب به موقع اعتبارات مراکز نگهداری معتادین متجاهر در لرستان ضروری است
شناسه خبـر : ۱۱۴۶۴۲ جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

‌خرم‌آباد - ایرنا- مدیرکل دیوان محاسبات استان لرستان گفت: جذب به موقع و کارآمد اعتبارات اختصاص یافته به مراکز نگهداری معتادین متجاهر دراستان ضروری و توجه دستگاه‌های اجرایی مرتبط جهت رفع مشکلات این مراکز باید در اولویت باشد.

به گزارش موج خبر به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی استان لرستان ، "مظفر جمالی نژاد" در بازدید از مراکز نگهداری و باز پروری معتادین متجاهر شهر خرم آباد بر اهمیت توسعه و تجهیز این مراکز در جهت نگهداری و باز پروری نیروی انسانی آسیب دیده تاکید کرد و اظهار داشت: درمان و بازگشت این افراد به دامن خانواده و جامعه یک اولویت است که علاوه بر رفع مشکلات فردی و خانوادگی آنان ، کاهش هزینه ها و آسیب های اجتماعی و عمومی را در کشور به دنبال دارد.
 وی افزود: با توجه به فرصت یک ماهه باقیمانده از مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای حداکثر تا پایان تیرماه امسال ، پیگیری فوری و مستمر دستگاه اجرایی جهت رفع موانع قانونی از طریق مرکز مهم است.
براساس گزارش این روابط عمومی، حق استفاده زمین و ساختمانهای نگهداری معتادین متجاهر به میزان هفت هکتار در اجرای ماده( ۸۹ )قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در سال ۱۳۹۱  بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه  استان از سازمان جهاد کشاورزی به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان واگذار شد.
 بنابراین گزارش در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر معتاد متجاهر در این مراکز  نگهداری می شود که با مشکلات و کمبود های زیادی بخصوص از حیث نبود فضای فیزیکی و امکانات و تجهیزات مناسب، خرابی سیستم سرمایش و فاضلاب ، فرسودگی ساختمان فعلی مواجه بوده که نیازمند برنامه ریزی و توجه بیشتر مسئولان می باشد.
 

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir