سالانه سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در استان تولید می‌شود

سالانه سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در استان تولید می‌شود
شناسه خبـر : ۱۱۴۶۱۱ پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

استاندار لرستان گفت: تولید سالانه سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در استان و و رتبه خوب در برخی محصولات از جمله حبوبات، انواع ماهیان سردابی، انجیرسیاه، گردو از ظرفیت‌ها در بخش کشاورزی است.

به گزارش موج خبر، فرهاد زیویار در مراسم معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان نمونه ملی و استانی بخش کشاورزی با اشاره به اینکه جهاد یک تشکیلات ارزشمندی است که با ابتکار امام راحل راه اندازی و تا امروز کارنامه درخشانی را به همراه داشته است، اظهار داشت: وسعت استان لرستان ۲۸ هزار کیلومترمربع  یعنی ۲.۸ دهم میلیون هکتار می باشد که ۱.۷ دهم مساحت کشور را شامل می شود.

وی با بیان اینکه از ۷۸۰ هزار هکتار نیز تنها یک چهارم آن آبی و مابقی آن به صورت دیم کشت می شود ، اضافه کرد: ۷۵ درصد از این وسعت را جنگل، کوه و مراتع و کمتر از ۲۴ درصد یعنی ۷۸۰ هزار هکتار زمین زراعی در استان لرستان برای کشاورزی وجود دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه میانگین بارندگی در استان لرستان ۵۵۰ میلی متر عنوان می‌شود که این عدد نادرست بوده، زیرا که در زمین های حاصلخیز و مستعد کشاورزی کمتر از ۲۰۰ میلی متر بارندگی ثبت شده است و بیش از یک هزار میلی متر بارندگی در استان لرستان در مناطق صعب العبور و بلا استفاده می باشد که میانگین آن ۵۵۰ میلی متر است.

زیویار یادآور شد: استان لرستان به‌رغم همه مشکلاتی که در حوزه کشاورزی دارد، اما در زمینه‌های مختلفی مانند شیلات، زنبورداری، دامپروری، حبوبات و غیره حرفی برای گفتن در کشور دارد.

وی تولید سالانه سه میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی در استان نشان از ظرفیت‌های استان ذکر کرد و گفت: استان لرستان در برخی از تولیدات کشاورزی مانند حبوبات و انجیرسیاه مقام نخست و در برخی از محصولات مانند شیر، عسل و گوشت قرمز بین ۱۰ تا ۱۲ استان کشور شناخته شده است.

وی با بیان اینکه در بحث تکثیر ماهیان سردابی مقام نخست را داریم، عنوان کرد: امروز مدل های سنتی کشاورزی باید به سمت صنعتی بروند و این روش سنتی قدیمی برچیده شود تا تحولی در کشاورزی ایجاد کرد.

استاندار لرستان افزود: در سفر ریاست محترم جمهور به استان لرستان توجه به بخش کشاورزی مستقیم بوده و بیش از هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی در استان لرستان در زمینه های مختلف در نظر گرفته شده است.

زیویار گفت: توجه به بخش کشاورزی که یک شغل مقدس است، باید سرلوحه مدیران قرار گیرد، زیرا کشاورزی مستقیم بر زندگی مردم، امنیت غذای تاثیر گذار است.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir