دادستان پلدختر: با ادارات سهل انگار در حوزه سلامت برخورد قانونی می شود

دادستان پلدختر: با ادارات سهل انگار در حوزه سلامت برخورد قانونی می شود
شناسه خبـر : ۱۱۴۵۹۷ چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳

خرم آباد – ایرنا- دادستان پلدختر گفت: سهل انگاری در حوزه سلامت و امنیت غذایی با ادارات برخورد قانونی می شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار موج خبر، علی امرایی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پلدختر اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه دادستان کل کشور نسبت به لزوم اجرای کامل قوانین مربوط به شورای سلامت و امنیت غذایی از سوی ادارات متولی، انتظار می رود مدیران ادارات در شهرستان نسبت به وظایف خود در این زمینه اهتمام ورزند چرا که در غیر این صورت با ادارات خاطی برخورد قانونی می شود.

وی افزود: متولیان امر نسبت به تهیه کارت سلامت برای خادمان مساجد به صورت رایگان اقدام کنند که این امر ضرورت دارد.

دادستان پلدختر به موضوع تعیین حدود پایانه مسافربری و اختلافات با شهرداری این شهر در این زمینه اشاره کرد و گفت: با توجه به مطرح بودن بحث جابجایی پایانه مسافربری در صورت اقدام به این کار مشکل حدود برطرف می شود.

وی برلزوم آمادگی دستگاه های خدمات رسان برای برگزاری کنکور سراسری در پلدختر تاکید کرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ و جلوگیری از هدر رفت زحمات ۱۲ ساله دانش آموزان، همه ادارات مرتبط باید از هم اکنون برای خدمات رسانی در این زمینه از آمادگی کامل برخوردار باشند.

امرایی یادآورشد: قبل از هر چیز شبکه بهداشت به خاطر پیش بینی احتمالی هرگونه حادثه در محل برگزاری آزمون سراسری باید نسبت به استقرار آمبولانس در زمان برگزاری امتحان اقدام کند و نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت در ورودی حوزه های امتحانی کنکور آمادگی داشته باشد.

وی افزود: برای جلوگیری از هرگونه مشکل در حوزه های امتحانی کنکور سراسری همه جوانب باید به طور ویژه تحت کنترل و نظارت باشد و با توجه به گرما هوا حوزه ها مجهز به سیستم و امکانات خنک کننده و آب سرد باشند و اداره برق برای جلوگیری از هرگونه قطع برق در مدت زمان برگزاری کنکور سراسری آمادگی داشته باشد.

دادستان پلدختر بر نصب تابلو هشدار دهنده و ممنوعیت شنا با توجه به فصل گرما در این شهرستان، تاکید کرد و گفت: متاسفانه سال های گذشته شاهد غرق شدن تعدادی از نوجوانان در آبهای شهرستان بودیم که برای جلوگیری از تکرار این حوادث تلخ و ناگوار و داغدارشدن خانواده ها نصب تابلو شنا ممنوع در برخی از نقاط شهرستان ضرورت دارد.

وی خط کشی عرض خیابان ها را از الزامات توسعه فرهنگی دانست و افزود: محل عبور عابران پیاده باید خط کشی شود که این به توسعه فرهنگی شهر کمک خواهد کرد.

امرایی برضرورت گذراندن مرحله پیش سرد در کشتارگاه ها تاکید کرد و یادآور شد: برای پیشگیری از بیماری ها، احداث اتاق پیش سرد با توجه به زمان معین شده نگهداری کننده لاشه ها به مدت ۲۴ ساعت در آن قبل از مصرف ضروری است.

وی برضرورت لیبل گذاری روی لاشه دام ها تاکید کرد و افزود: لیبل درج شده بر روی لاشه های دامT شناسنامه لاشه دام می باشد که غیرقابل کپی و مخدوش شدن است که کمک شایانی به عدم توزیع لاشه های غیر بهداشتی می کند و از فواید این سیستم تضمین  صحت و سلامت گوشت های استحصالی است و مردم شهرستان با اطمینان بیشتری نسبت به گذشته می توانند گوشت بهداشتی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir