برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی لرستان معرفی شدند

برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی لرستان معرفی شدند
شناسه خبـر : ۱۱۳۰۹۳ سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵

خرم‌آباد - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان لرستان با تقدیر از ۲۱۰ برگزیده به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش موج خبر، فرشته طهماسبی روز سه شنبه در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره رضوی افزود: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به ۲ شیوه آنلاین و مکتوب برگزار شد و ۱۳ هزار و ۸۷۱ نفر در این دوره مشارکت داشتند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۳۲۲ نفر در بخش آنلاین و هزار و ۵۴۹ نفر در بخش مکتوب ویژه زندانیان استان شرکت کردند که این بخش همواره با همکاری خوب مسوولان زندان استان مورد حمایت قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: جشنواره رضوی در سه رده خردسال و کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار شد که در بخش‌های چهارگزینه‌ای ۱۱ هزار و ۵۰۳ نفر، نقاشی هزار و ۱۷۱ نفر، پویش ۶۹۸ نفر، تولید آثار هنری ۴۰ نفر، داستانک‌سرایی ۲۱۶ نفر، شعرسرایی ۵۱ نفر، قصه‌گویی ۹۶ نفر، مروجان فرهنگ رضوی ۸۲ نفر، چاپ و انتشار۱۴ نفر شرکت‌کننده در استان لرستان بودند.
وی با اعلام اینکه از بین شرکت‌کنندگان ۲ نفر برگزیده ملی و از کل استان ۲۱۰ نفر برگزیده شده‌اند، افزود: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و این نکته که همه هم‌استانی‌ها امکان دسترسی به اینترنت ندارند این تعداد برگزیده موفقیت خوبی برای استان محسوب می‌شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان بیان کرد: در بخش فردی ۱۵۲ برگزیده و در بخش خانواده ۱۱ خانواده (به تعداد ۳۸ نفر) و در بخش مکتوب که از زندان‌های استان بودند ۲۰ نفر برگزیده شدند.
طهماسبی تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف جشنواره ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ رضوی و معرفی تألیفاتی در این زمینه است وجود بخش‌های گوناگون در این جشنواره نشان دهنده این است که این هدف را پوشش می‌دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نقش ترویج فرهنگ مطالعه در سنین کودکی پرداخت و افزود: فرهنگ مطالعه باید در کودکی نهادینه شود و به آن توجه شود، اگر کودکی مطالعه صحیح را یاد بگیرد و اثر آن را حس کند و به دنبال مطالعه خواهد رفت، در جشنواره کتابخوانی رضوی نیز کودکان در بخش نقاشی و قصه‌گویی می‌توانستند مشارکت داشته باشند که مورد استقبال نیز قرار گرفت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان گفت: خانواده‌ای که اهل مطالعه باشند و پدر و مادر کتاب به دست باشند می‌توانند مروجین خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه باشند، اگر کودک روش صحیح مطالعه را یاد بگیرد به سمت مطالعه می‌رود و برعکس این نیز صادق است و ممکن است از مطالعه نیز متنفر شود، در بخش خانوادگی جشنواره رضوی نیز تمهیداتی برای کمک به این فرهنگ اندیشیده شده بود.
طهماسبی با بیان اینکه مدارس دومین مکانی هستند که به ترویج فرهنگ مطالعه کمک می‌کنند، افزود: کتابداران در این دوره جشنواره رضوی برای سنین مختلف نوجوانان، و جوانان با مدارس در ارتباط بودند و تاکید اداره کل کتابخانه‌های استان بر این است که این ارتباط جهت ترویج این فرهنگ بیشتر نیز باشد.
وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های دولت و نظام آموزشی ما باید به گونه‌ای باشد که فرزندان با تکلیف به سمت مطالعه نروند و حمایت‌های خوبی از طرف دولت از مولفین و نویسندگان که می‌توانند مشوقین خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه باشند صورت بگیرد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir