درخواست بالگرد برای مقابله با حریق‌های احتمالی در جنگل‌های لرستان

درخواست بالگرد برای مقابله با حریق‌های احتمالی در جنگل‌های لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۳۰۴۵ دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تاکید کرد: با توجه به خشکسالی، عدم بارش‌ها در فصل بهار و بیم از آتش‌سوزی جنگل‌ها، به سازمان جنگل‌ها درخواست بالگرد داده شود.

به گزارش خبرنگار موج خبر، شیرزاد نجفی امروز دوشنبه در جلسه شورای حفاظت با دستور کار ارائه پیشنهادات و راهکارهای اجرایی در خصوص پروژه پیشگیری از وقوع و اطفا حریق و جلوگیری از قطع و سرشاخه زنی درختان جنگلی گفت: با توجه به خشکسالی و عدم بارش‌ها در فصل بهار و بیم از آتش سوزی جنگل‌ها، وجود بالگرد امری ضروری است به همین منظور درخواست بالگرد به سازمان جنگل‌ها ارسال شده تا در صورت مساعدت، بالگرد به مدد جنگل‌های لرستان بیاید.

وی افزود: با توجه به خشکسالی و نبود علوفه، دامداران به سرشاخه زنی درختان مبادرت می‌کنند که وظیفه ما است با برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی و نظارت‌های مستمر، کلیه دامداران را ارشاد کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان به پیشگیری از حریق و احداث آتش بُر در مناطق حساس و بحرانی اشاره کرد و گفت: تهیه و آماده کردن امکانات و تجهیزات برای اطفا حریق و پخش اطلاعیه برای عدم سرشاخه زنی توسط دامداران و پخش اطلاعیه در راستای پیشگیری از آتش سوزی‌های احتمالی در دستور کار قرار گیرد.

نجفی با بیان اینکه پروانه چرا دامداران در صورت انجام سرشاخه زنی باطل خواهد شد، عنوان کرد: پایش مناطق جنگلی و بحرانی توسط نیروهای یگان حفاظت، جلوگیری از قاچاق چوب، زغال گیری، جلوگیری از کشت مواد مخدر، شناسایی دامدارانی که داخل عرصه‌های جنگلی هستند و… و. را مد نظر داشته و در این موارد سخت گیری های لازم لحاظ شود.

وی، تهیه کلیپ‌های کوتاه در مورد مباحثی همچون خشکسالی، اطفا حریق، سرشاخه زنی، تنظیم لیست کشیک استان و شهرستان، رفع نقص و سرویس کاری ادوات پیشگیری از حریق و خودروها را مهم برشمرد و عنوان کرد: رؤسای شهرستان‌ها با فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاران، شوراهای بسیج جلسه‌هایی در راستای پیشگیری از حریق و سرشاخه زنی درختان برگزار کنند و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، از وجود پهباد برای پایش جنگل‌ها و شناسایی متخلفین رونمایی کرد و گفت: با وجود پهباد بهتر می‌توان جنگل‌ها را پایش و عرصه را بر متخلفین حوزه جنگل و مرتع تنگ کرد.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir