آبرسانی به چهار روستای بروجرد با تانکر انجام می‌شود

آبرسانی به چهار روستای بروجرد با تانکر انجام می‌شود
شناسه خبـر : ۱۱۲۹۹۷ یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

بروجرد - مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: هم اکنون چهار روستا در شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود، که در صورت تداوم گرما و خشکسالی به ۴۰ روستا افزایش خواهد یافت.

" حبیب اله حدادی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: روزانه ۲ تانکر ۱۲ هزار لیتری آب به روستاهای ثمورخان، کلان، تپه مولا و پیراب ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی در سال‌های اخیر موجب شده تا گرمای هوا زودتر شروع شود که امیدواریم با بارش باران شاهد تاخیر در گرمای هوا باشیم.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد بیان کرد: بحران کم آبی در این شهرستان جدی بوده و از مرز هشدار گذشته که انتظار می‌رود مردم با صرفه جویی از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

حدادی اضافه کرد: هم اکنون روزانه ۸۰ هزار مترکعب آب در بروجرد مصرف می شود که در روزهای گرم سال تا ۱۰۴ هزار مترمکعب در روز افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه هر کولر آبی روزانه ۶۰۰ لیتر آب در شبانه روز مصرف می کند، ادامه داد: باید همه کمک کنند تا مشکلات آب حل و فصل شود، برداشت آب شرب برای بخش کشاورزی در بخش هایی از شهر با انشعابات غیر مجاز مشکل ساز شده است.
مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: مصرف روزانه آب شرب در روزهای گرم سال گذشته ۹۴ هزار متر مکعب ثبت شده است.

حدادی بر رعایت صرفه جویی در مصرف آب شرب و کشاورزی تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد تا با صرفه جویی در مصرف آب این دستگاه خدمات رسان را در ارائه خدمات یاری کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون مجموع مشترکان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب این شهرستان ۱۴۵ هزار مشترک شهری و روستایی است، اظهار داشت: ۷۵ درصد آب شرب شهرستان بروجرد از چاه‌ها تامین می شود، که در صورت بحران با کمبود مواجه خواهیم شد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir