ثبت جهانی قلعه از طریق هیات رئیسه مجلس پیگیری می‌شود/ بی‌توجهی به این اثر تاریخی اجحاف در حق لرستان است

ثبت جهانی قلعه از طریق هیات رئیسه مجلس پیگیری می‌شود/ بی‌توجهی به این اثر تاریخی اجحاف در حق لرستان است
شناسه خبـر : ۱۱۲۲۴۱ شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک از حیث احیای این بنای تاریخی اهمیت دارد و همچنین به توسعه اقتصاد استان لرستان کمک خواهد کرد.برای تحقق این مسئله از طریق هیئت رئیسه مجلس می‌کنیم.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سید نظام‌الدین موسوی  در جایه بازدید از قلعه فلک الافلاک، اظهار کرد: بنا‌بر توصیه استاندار لرستان به همراه جمعی از کارشناسان میراث‌فرهنگی از قلعه فلک‌الافلاک بازدید کردیم و جوانب مختلف این بنای تاریخی را مورد ارزیابی قرار دادیم؛ مسئله آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک امری بسیار مهم و ضروری است و بی توجهی به آن اجحاف در حق تاریخ و فرهنگ لرستان است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آزادسازی قلعه فلک‌الافلا‌ک مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد، عنوان کرد: علاوه بر این در سفر مقام معظم رهبری به استان لرستان این موضوع مورد تاکید قرار گرفت و در سفر اخیر رئیس‌جمهوری آزادسازی قلعه جزو مصوبات سفر است و از سوی دیگر ثبت جهانی این بنا مستلزم آزادسازی و احیای بافت تاریخی است.

او خاطرنشان کرد: موضوع ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک از حیث احیای این بنای تاریخی اهمیت دارد و همچنین به توسعه اقتصاد استان لرستان کمک خواهد کرد.

موسوی ادامه داد: قلعه فلک‌الافلاک به عنوان بارزترین نماد تاریخی و گردشگری استان مورد توجه نمایندگان مجلس است و بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ لرستان که توفیق نمایندگی مجلس را دارم همراه با سایر نمایندگان محترم شهرستان خرم‌آباد در پیگیری این مسئله از طریق هیئت رئیسه مجلس تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir