عضویت ۲۶۰۰ هنرمند لرستانی در صندوق اعتباری هنر؛ ۲۲ میلیارد تومان کمک‌معیشتی کرونا پرداخت شد

عضویت ۲۶۰۰ هنرمند لرستانی در صندوق اعتباری هنر؛ ۲۲ میلیارد تومان کمک‌معیشتی کرونا پرداخت شد
شناسه خبـر : ۱۱۱۲۹۶ شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

گروه استان‌ها- معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به عضویت بیش‌از ۲۶۰۰ هنرمند این استان در صندوق اعتباری هنر گفت: حدود ٢٢ میلیارد تومان کمک‌معیشتی کرونا از سوی این صندوق به هنرمندان لرستان پرداخت شده‌است.

فرید رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد اظهار داشت: 2 هزار و 692 هنرمند لرستانی تاکنون عضو صندوق هنرمندان کشور شده‌اند که برای همه آنان هنر کارت نیز صادر شده‌است.

وی افزود: امسال 450 نفر از هنرمندان لرستان و خانواده‌های‌شان را در طی یک فراخوان و با تلاش‌های شبانه‌روزی تحت‌پوشش بیمه درمانی دانا قرار دادیم که در این بیمه خدمات دندان‌پزشکی و عینک نیز به آنان ارائه می‌شود.

معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به خدمات دولت به هنرمندان از کارافتاده عنوان کرد: 120 نفر از هنرمندان این استان بالای 65 سال مستمری‌بگیر هستند و ماهانه کمک‌مستمری دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: هزار و 252 نفر از هنرمندان و فعالان قرآنی، فرهنگی و رسانه‌ای لرستان با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

رحمتی با بیان اینکه حدود 2 میلیارد تومان با سود چهار درصد و در قالب وام تحفه با تلاش‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به هنرمندان این استان اختصاص داده شده‌است، گفت: 500 میلیون تومان از این مقدار از طریق بانک کارآفرینی امید به هنرمندان پرداخت شده‌است و برای مابقی آن نیز منتظر تأمین اعتبار توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان ازکارافتاده تصریح کرد: 25 میلیارد تومان وام کرونا به هنرمندان این استان از طریق سامانه کارا پرداخت شده‌است.

رحمتی کل تسهیلات اختصاص‌یافته به هنرمندان لرستان را حدود ٥٥ میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: این مقدار در قالب کمک بلاعوض، تسهیلات سامانه کارا، تسهیلات سامانه تحفه، تسهیلات اشتغال، تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ سود ٢ درصد صندوق اعتباری هنر، تسهیلات بلاعوض هنر کارت، بیمه تکمیلی، بیمه تأمین اجتماعی، طرح کمک‌مستمری، طرح تکریم به هنرمندان، فعالان قرآنی، فرهنگی و رسانه‌ای این استان پرداخت شده‌است.

وی افزود: هر کدام از اعضای صندوق اعتباری هنر در لرستان طی دو سال اخیر مبلغ 4 تا 6 میلیون تومان را در ادوار زمانی مختلف و در بخش هنر کارت دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ 644/ح

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir