برنامه‌ سازگاری با کم آبی در استان در یک دوره 6 ساله تصویب شد

برنامه‌ سازگاری با کم آبی در استان در یک دوره 6 ساله تصویب شد
شناسه خبـر : ۱۱۱۲۹۴ شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای لرستان گفت: برنامه‌ سازگاری با کم آبی در استان با هدف صرفه جویی در مصرف آبهای زیرزمینی به میزان 146 میلیون متر مکعب طی یک دوره 6 ساله تهیه و تصویب شد.

به گزارش موج خبر، احمد گودرزی روز جمعه در گفت و گو با رسانه ها با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات پیش بینی شده در این برنامه پر کردن چاههای غیر مجاز است، ادامه داد: در این راستا با  تلاش نیروهای گشت و بازرسی و همکاری دستگاه قضایی و همچنین نیروی انتظامی استان در سال جاری تعداد 47 حلقه چاه غیرمجاز در حوضه آبریز کرخه و 50  حلقه نیز در حوزه آبریز کارون پر و مسلوب المنفعه شد. مجموع حجم صرفه جویی در اثر این اقدام بیش از چهار میلیون و 200 هزار متر مکعب برآورد شده است.

وی با اشاره به اداف این برنامه اظهار داشت : در راستای کاهش آثار زیانبار کمبود آب و جهت جلوگیری از افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی، برنامه‌ سازگاری با کم آبی استان در یک دوره 6 ساله تصویب و امسال 97 حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و پلمب شده است. 

گودرزی با  اشاره به توقیف 23 دستگاه حفار غیرمجاز در حوضه آبریز کارون و 2 دستگاه حفار غیرمجاز در حوضه کرخه در سال جاری افزود: به منظور جلوگیری از تخلفات اضافه برداشت 913 حلقه چاه شناسایی شد که از این تعداد، برق 162 حلقه چاه متخلف قطع و 42 حلقه چاه نیز پلمب شد.

وی تاکید کرد: ضمن اخذ جریمه خسارت به آبخوان، با صدور اخطار تمامی این چاه‌ها مکلف به نصب کنتور هوشمند شدند ؛ انتظار داریم با ایجاد حساسیت و افزایش آگاهی در میان عموم افراد جامعه، متولیان دولتی و بهره برداران بخش کشاورزی، تغییر نگرش و در نتیجه تغییر رفتار در نحوه برخورد با آب و منابع آب زیرزمینی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir