ماجرای انتقال نامناسب بیمار روستایی در الیگودرز چه بود؟

ماجرای انتقال نامناسب بیمار روستایی در الیگودرز چه بود؟
شناسه خبـر : ۱۱۰۸۷۳ شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

خرم‌آباد - کلیپ انتقال نامناسب و سخت بیمار در یکی از روستاهای بخش ززوماهرو الیگودرز این روزها در فضای مجازی دست به دست می شود که به گفته مسوولان راه ارتباطی این منطقه یک مسیر عشایری بوده و در زمان وقوع حادثه، شرایط جوی برای پرواز بالگرد اورژانس نیز مهیا نبوده است.

به گزارش موج خبر به گفته اهالی منطقه، یک دختر جوان پس از سقوط از پله دچار شکستگی شده و باتوجه به عدم دسترسی به جاده مناسب و نبود امکانات، مردم وی را در مسیری به طول ۱۰ کیلومتر بر روی تختی دست ساز برای رسیدن به روستای دیگر و استفاده از آمبولانس جابجا می کنند.

بهسازی و آسفالت محور روستایی مرگسر-موس گله یار الیگودرز در دستور کار است 

عباس شرفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در خصوص انتشار فیلم در فضای مجازی با محتوای عدم وجود راه دسترسی روستای کدیور بالا بخش ززوماهرو الیگودرز اظهار کرد: روستاهای کدیور بالا در محور مرگسر امامزاده داوود و موس گله یار بخش ززوماهرو الیگودرز به فاصله ۲۲ کیلومتر از مرکز مرگسر قرار دارند که راه دسترسی آن حدود ۱۵ سال پیش توسط امور عشایر احداث شده است.

وی افزود: پس از آن طی صورتجلسه ای، این مسیر به اداره راه و شهرسازی و سپس با تفکیک راه روستایی از راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۸ به راهداری محول شد که بر این اساس ساخت راه های روستایی از پاییز ۱۳۹۸ به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار شده است.

وی با بیان اینکه این محور رانشی بوده و در مواقع بارش دچار مشکل می شود گفت: بهسازی و آسفالت محور روستایی مرگسر به موس گله یار در اعتبارات سال جاری دیده شده است که در ادامه آن راه دسترسی روستای کدیور نیز بهسازی و آسفالت خواهد شد.

شرفی ادامه داد: به دلیل گستردگی حوزه راه روستایی و انباشت محرومیت در سال های گذشته مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد اما با نگاه ویژه مجموعه وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و پیگیری های استان و همچنین مصوبات سفر رییس جمهور شاهد افزایش اعتبارات در این حوزه هستیم که امیدواریم بتوانیم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی در سفر ۱۹ آذر رییس جمهور به لرستان مصوب شده است که به محض ابلاغ اعتبارات، تفاهم‌نامه‌ها مبادله می شود.

شرفی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد پروژه‌ها تعریف و پیمانکاران مشخص شده اند که امیدواریم تا پایان سال همه پروژه‌ها را واگذار کنیم.

مکان ایجاد پایگاه اورژانس زمینی در بخش ززوماهرو الیگودرز وجود ندارد

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی (۱۱۵) لرستان در این باره اظهار کرد: در بخش روستایی ززوماهرو به دلیل عدم جاده مناسب، امکان افتتاح پایگاه اورژانس زمینی وجود ندارد و در برخی مواقع خدمات اورژانس هوایی و استفاده از بالگرد از طریق شهرستان های خرم آبادو الیگودرز امکان پذیر است.

علی مهرزاد صفدری با اشاره به اینکه اورژانس هوایی الیگودرز بیشترین خدمات هوایی را در لرستان ارائه می دهد گفت: در زمان وقوع حادثه برای این فرد در الیگودرز به دلیل شرایط جوی نامناسب امکان استفاده از بالگرد وجود نداشت و به ناچار مردم منطقه فرد مصدوم را برای رساندن به آمبولانس تا روستای همجوار بر روی برانکارد حمل کردند.

مصوبات سفر رییس جمهور در خصوص راه های الیگودرز ابلاغ شد

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز دوم بهمن ماه سال جاری در سخنانی اظهار کرد: مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان در خصوص این شهرستان توسط معاون اول آیت الله رییسی ابلاغ شد.

محمد خدابخشی افزود: اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۱۵ کیلومتر از خط دوم محور الیگودرز - داران توسط سازمان برنامه و بودجه تا خرداد ۱۴۰۲ و ۳۰ میلیارد تومان برای تامین قیر توسط وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۰ از مصوبات سفر رییس جمهور برای الیگودرز است.

وی افزود: اختصاص ۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل هفت کیلومتر از محور الیگودرز - مسجد سلیمان تا خرداد ۱۴۰۲، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تامین قیر توسط وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۰ و  مطالعه و برنامه ریزی احداث تونل۲ کیلومتری در گردنه گله بادوش توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از دیگر مصوبات ابلاغی است.

خدابخشی ادامه داد: اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای احداث پل پندکی در مجاورت مسیر جاده الیگودرز - مسجد سلیمان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و تسریع در بررسی مجوز ماده ۲۳ احداث جاده سپیددشت، مرگسر، چال امامزاده داود و شول آباد توسط این سازمان نیز از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور است.

وی با بیان اینکه تشکیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان الیگودرز توسط وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است عنوان کرد: اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل تقاطع غیرهمسطح شول آباد نیز ابلاغ شده است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir