۳۳۲ خدمات مشاوره‌ در ساوه ارایه شد

۳۳۲ خدمات مشاوره‌ در ساوه ارایه شد
شناسه خبـر : ۱۰۷۸۳۸ شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵

ساوه - رئیس اداره بهزیستی شهرستان ساوه گفت: ۳۳۲ مورد خدمات مشاوره‌ای و مددکاری امسال در حوزه اورژانس اجتماعی این شهرستان ارایه شد.

سید «پیمان آل نبی» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: مرکز اورژانس اجتماعی ساوه از سال ۸۸ آغاز به‌کار کرده و سه مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن ۱۲۳ و خدمات اجتماعی سیار دارد.

وی بیان کرد: مرکز مداخله در بحران به مراجعانی که مشکلاتی از جمله بدسرپرستی، اعتیاد و اختلافات خانوادگی دارند خدمات‌رسانی دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ساوه ادامه داد: بیشترین گروه سنی مراجعان به مرکز مداخله در بحران، ۱۶ تا ۱۸ سال، ۲۵ تا ۲۹ سال و ۴۰ تا ۴۴ سال است که امسال ۱۳۰ مورد خدمات مشاوره‌ای و مددکاری به این افراد ارایه شده است.

آل‌ نبی عنوان کرد: در زمینه خدمات اجتماعی سیار ۲۰۲ پرونده پذیرش شده که بیشتر مراجعان دارای تحصیلات ابتدایی و دیپلم و در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده‌اند.

وی بیان کرد: در حوزه خدمات سیار اجتماعی نیز نوع مداخلات در منزل، ارایه خدمت با خودرو، مراکز درمانی و سایر روش‌ها بوده که در زمینه مشکلاتی همچون اختلافات خانوادگی، بدسرپرستی، همسر آزاری و کودک کار  بوده است.

به گفته رئیس اداره بهزیستی شهرستان ساوه، در زمینه خدمات حمایتی نیمه نخست امشال نیز ۵۰ مورد اهدای بسته کالا، ۱۶ بسته نوشت افزار و بیش از ۳۰ میلیون ریال حمایت مالی در حوزه خدمات اورژانس اجتماعی به شهروندان ارایه شد.

آل‌نبی گفت: خط اورژانس اجتماعی بهزیستی ساوه از سال ۹۸ از طریق سامانه مستقر در بهزیستی استان مرکزی ارایه خدمات می‌کند و مواردی که نیاز به مداخله تیم سیار و دریافت خدمات حضوری باشد، از سوی کارشناسان تخصصی ۱۲۳ به مراکز مربوط ارجاع می‌شوند.

ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی بعد از کلانشهر اراک است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir