فضای سبز شهر خرم‌آباد ۹۳ هکتار کمتر از حد استاندارد است

فضای سبز شهر خرم‌آباد ۹۳ هکتار کمتر از حد استاندارد است
شناسه خبـر : ۱۰۷۷۴۹ چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

خرم‌آباد - شهردار خرم‌آباد گفت: سرانه فضای سبز اجتماعی (پارک‌های محله‌ای و منطقه‌ای) در این شهر ۴.۲ مترمربع گزارش شده که نسبت به حد استاندارد، ۹۳ هکتار کمتر است.

به گزارش موج خبر، سعید فتوحی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح همزمان پارک تاریخی یاس در منطقه سه و بوستان‌های نسترن و مدافعان سلامت در منطقه یک اظهار داشت: سرانه فضای سبز در شهرستان خرم آباد با نرخ جمعیتی آن فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه وسعت شهرستان خرم‌آباد بر اساس ضوابط اداره راه و شهرسازی، چهار هزار و ۳۰۰ هکتار است اظهار داشت: حداقل سرانه فضای سبز در خرم آباد باید ۹.۷ معادل مجموع ۳۴۰ هکتار باشد که در حال حاضر با سرانه ۴.۲ مترمربع، در مجموع ۱۴۷ هکتار است.

فتوحی خاطرنشان‌ کرد: چنانچه سالانه ۱۸ هکتار فضای سبز در شهر خرم‌آباد ایجاد شود تنها می‌توان سرانه این فضا را نیم مترمربع افزایش داد بنابراین همراهی و همکاری همه مسوولان مربوطه در این زمینه ضروری است.

وی اضافه کرد: پارک یاس خرم آباد یک هکتار، مدافعان سلامت و بوستان نسترن در مجموع ۱.۷ می‌باشند که با هزینه ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند و امید می رود تا قبل از عید نوروز، پارک صخره ای قاضی آباد، پارک محله پارسیلون و اسد آبادی برای استفاده همشهریان ایجاد شود.

فتوحی همچنین اضافه کرد: ۳۵ میلیارد ریال برای دفع آب های سطحی سه راهی گلدشت خرم آباد اختصاص داده شده است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir