روحانیت رفتار خود را بر اساس سیره نبوی شکل دهد

روحانیت رفتار خود را بر اساس سیره نبوی شکل دهد
شناسه خبـر : ۱۰۶۹۶۴ چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵

خرم‌آباد - نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیون رفتار خود را بر اساس سیره نبوی شکل دهند چراکه الگوی مردم هستند.

به گزارش موج خبر آیت الله احمد مبلغی روز چهارشنبه در نشست مجازی راهبرد تاثیرگذاری حوزه علمیه خواهران در ارتقای اخلاق و معنویت آحاد جامعه با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران، اعضای اتحادیه موسسات فرهنگی قرآنی لرستان و طلابی از خرم‌دره، مشکین شهر، مراغه، میانه، سراب، بستان‌آباد و کرندغرب بیان کرد: اهل‌ بیت(ع) راه نبوت را با سطحی عالمانه، معصومانه و بدون خطا به جامعه منعکس کردند و در درجه آخر علما و روحانیت ادامه‌ دهنده مسیر نبوت البته به شکل غیرمعصومانه هستند.

وی با بیان اینکه علما و روحانیت، جانشینان انبیا هستند بر لزوم الگوگیری، شناخت وظایف نبی اسلام و عمل به آن از سوی روحانیت تاکید کرد و ادامه داد: وظایف پیامبر(ص) در آیات قرآن قابل استخراج است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری اولین نقش پیامبر(ص) را تلاوت و تفسیر قرآن برشمرد و گفت: روحانیت در کنار تلاوت باید آیات را مطابق زندگی بشر تطبیق دهند.

آیت الله مبلغی نقش دیگر انبیا و نبی مکرم اسلام را تزکیه دانست و ادامه داد: امروز نقش تزکیه طلاب کم شده و این در حالی‌ است که روحانیت در ترویج تزکیه و مکارم اخلاقی نقش‌ اساسی دارند.

وی نقش دیگر نبی مکرم اسلام را تعلیم کتاب و حکمت برشمرد و گفت: شان پیامبر(ص) این بود که کتاب قرآن را تعلیم می‌داد و حکمت‌ها را بیان می‌کرد، چراکه حکمت اندیشه محکم و وظیفه روحانیت بیان حکمت است تا عقل جامعه با حکمت آرایش یابد.

وی با اشاره به اینکه رفتارهای پیامبر(ص) مدل دقیق ارزشی برای یک زندگی مطلوب الهی و کلید هدایت است افزود: روحانیت زمینه محبت و مودت اهل‌ بیت(ع) را فراهم کنند و زمینه‌ساز مودت قربی باشند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir