افسردگی مهمترین اختلال روانی/ تنها ۳۰ درصد مردم برای درمان مراجعه می‌کنند

افسردگی مهمترین اختلال روانی/ تنها ۳۰ درصد مردم برای درمان مراجعه می‌کنند
شناسه خبـر : ۱۰۶۵۴۵ سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد افراد دارای اختلال سلامت روان به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، زدن برچسب روانی به افراد را مهمترین دلیل مراجعه نکردن مردم برای درمان بیان کرد.

کرم یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، با اشاره به آغاز هفته سلامت روان، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی ۱۰ اکتبر را به دلیل اهمیت سلامت روان به عنوان روز جهانی سلامت روان نام‌گذاری کرده، در ایران نیز از ۱۸ تا ۲۴ مهر را به نام هفته سلامت نام نهاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بهزیستی یکی از متولیان سلامت روان محسوب می‌شود، در این راستا اقدمات مختلف را برای جامعه هدف پیش‌بینی و اجرا کرده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه سلامت روان جامعه رابطه مستقیمی با آسیب‌های اجتماعی دارد، افزود: هر چه سلامت روان جامعه بیشتر باشد، آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر خواهد شد.

یاری به ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط ادارات بهزیستی استان اشاره و تصریح کرد: از طریق ۳۹ مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی این امکان فراهم شده است، ضمن اینکه برای تسهیل در دسترسی به خدمات مشاوره‌ای خط تلفنی ۱۴۸۰ به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مردم است.

وی، برگزاری کلاس‌های آموزشی از جمله آموزش مهارت‌های زندگی به عموم مردم را از دیگر اقدامات بهزیستی برای افزایش سلامت جامعه و تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به حفظ کارایی فرد با وجود سلامت روان، گفت: در پیمایشی که دانشگاه علوم پزشکی انجام داده، متاسفانه بیماری‌های اعصاب و روان و اختلالات روانی کشور نسبت به جهان بالاتر است، ضمن اینکه افسردگی و اضطراب بیشترین  اختلال‌های روانی را به خود اختصاص می‌دهند.

یاری با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد افراد دارای اختلال سلامت روان به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، زدن برچسب روانی به افراد را مهمترین دلیل مراجعه نکردن مردم برای درمان بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی ۶ ماهه امسال بیش از ۵ هزار نفر از خدمات مراکز مشاوره سراسر استان استفاده کردند، همچنین در این بازه زمانی ۱۵ هزار و ۶۴۶  تماس موفق با خط ۱۴۸۰ برقرار شده است.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir