اجرای مرحله نخست گاوداری ۶هزار راسی دلفان رو به اتمام است

اجرای مرحله نخست گاوداری ۶هزار راسی دلفان رو به اتمام است
شناسه خبـر : ۱۰۵۳۲۴ چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

خرم‌آباد - استاندار لرستان گفت: پروژه گاوداری ۶ هزار راسی دلفان طی ۲سال اخیر پیشرفت فیزیکی قابل قبولی داشته و اجرای مرحله اول آن رو به اتمام است.

به گزارش موج خبر سید موسی خادمی روز چهارشنبه دومین روز از هفته دولت طی بازدید از گاوداری ۶ هزار راسی دلفان  اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار مهمی که طی سال های اخیر با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده، اجرای طرح گاوداری ۶ هزار راسی در شهرستان دلفان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان شستا سرمایه گذار اجرای این طرح در شهرستان است اظهار داشت: این پروژه تاکنون به لحاظ فیزیکی پیشرفت بسیار مناسبی داشته و می توان گفت فاز نخست آن تقریبا به پایان رسیده است. 

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه ها و تجهیزات مخصوص گاوداری تهیه شده و در حال نصب هستند و تجهیزات ساختمانی و سایر ملزومات نیز در حال تکمیل می باشد.

استاندار لرستان با تشکر از دست اندرکاران و مسئولان اجرای پروژه افزود: گاوداری ۶هزار راسی دلفان از جمله پروژه های بسیار خوب استان و متناسب با نیاز منطقه طراحی و اجرا شده است و به نوعی می توان گفت یکی از مزیت‌های شهرستان بشمار می‌رود.

خادمی خاطرنشان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار در ۱۵ کیلومتری محور نورآباد به نهاوند احداث شده است که با تکمیل آن برای ۱۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح سالانه ۳۵ هزار تن شیر و یکهزار تن گوشت قرمز به تولید شهرستان اضافه خواهد شد و با در نظر گرفتن قابلیت های موجود در منطقه، امکان ارتقای این پروژه به ۱۰ هزار راس نیز وجود دارد. 

استاندار لرستان تاکید کرد: این پروژه با توجه به پیگیری های خوبی که در ۲ سال اخیر انجام شده، از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است و انتظار می رود به زودی بهره برداری شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir