کتاب مجموعه نمایشنامه انقلاب در بروجرد رونمایی شد

کتاب مجموعه نمایشنامه انقلاب در بروجرد رونمایی شد
شناسه خبـر : ۱۰۵۲۹۵ سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

بروجرد - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: کتاب مجموعه نمایشنامه با عنوان انقلاب در سالن انتظار نوشته دکتر محمد رضا روزبهانی در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر رونمایی شد.

نادر ارجمندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: این کتاب دارای ۲ نمایشنامه است، اولی با عنوان سالن انتظار با موضوع برخی مناسبات ایران در دهه چهل و پنجاه شمسی، که در شهرهای مختلف به اجرا درآمده و جوایزی نیز کسب نموده است و دیگر نمایشنامه انقلاب در سالن انتظار نام دارد که به موضوع حوادث انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ می پردازد.

وی اظهار داشت: هر ۲ نمایشنامه با نگاه یک پژوهشگر تاریخی نگاشته شده اند و اوضاع رژیم گذشته را از ابتدای تاسیس تا پایان به نمایش می گذارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد بیان کرد: دکتر محمد رضا روزبهانی سال ۱۳۳۹ در شهرستان بروجرد متولد شد، وی دارای مدرک دکترای تاریخ است و هم اکنون عضو هیات علمی و مدرس دانشگاه فرهنگیان می باشد، وی از پیشکسوتان انجمن نمایش شهرستان بروجرد بوده و همکاری پیوسته ای با این انجمن دارد.

ارجمندی اضافه کرد: مجموعه حاضر پنجمین کتابی است که از وی رونمایی می گردد، پیش از این کتاب های ( زندگی نامه  و اندیشه های سیاسی ابوعلی مسکویه)، (تحول مبانی مشروعیت سلطنت در ایران از تهاجم مغول تا برآمدن صفویه)، (دایره المعارف ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم – به عنوان سر ویراستار علمی)و مجموعه نمایشنامه با عنوان(راهبانان) از وی چاپ و رونمایی شده است.

وی اظهار داشت: همچنین مقالات فراوانی از وی در زمینه های تاریخی و پژوهش های تئاتر، در روزنامه ها و مجلات سراسری منتشر گردیده است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir