تجلی شعور حسینی مردم پل‌دختر در تاسوعا

تجلی شعور حسینی مردم پل‌دختر در تاسوعا
شناسه خبـر : ۱۰۵۱۸۷ چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

مردم پل‌دختر در روز تاسوعا شور و شعور حسینی را متجلی ساختند و بیرق‌های عزای سید الشهدا (ع) درمنازل ، کوچه و خیابان برافراشته است.

به گزارش موج خبر از پل‌دختر ، مراسم‌های عزای سید الشهدا(ع) براساس دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و با محدودیت‌ها در حال برگزاری است و در عین حال شعور حسینی در کنار شورحسینی بیش از همیشه نمایان می‌باشد.

امسال به دلیل تقارن موج پنجم کرونا با ایام محرم مراسم‌های عزاداری مانند دیگر برنامه های ملی و مذهبی تحت تاثیر قرار گرفته و به دلیل زمان در نظر گرفته شده از سوی ستادمقابله با کرونا و سایر تمهیدات اندیشیده شده برای حفظ سلامت مردم تجمع نسبت به سال‌های گذشته در فضای باز و با فاصله گذاری اجتماعی صورت می‌گیرد.

دسته روی هیات‌های مذهبی به دلیل شیوع ویروس کرونا در پل‌دختر ممنوع شده اما شعور حسینی از سردرب منازل و سیاه پوش کردن مساجد و تکایا ، جایگاه‌های عزاداری ، میادین ، کوچه و خیابان در کنار شور حسینی به خوبی نمایان است.

 

برخی مردم عزادار حسینی با حضور در هیات‌های عزاداری در پل‌دختر در مساجد و در فضای باز در سطح شهرستان به توصیه کادر درمان  و با مدیریت مسئولان هیات‌های مذهبی در زمان معین در نهایت یک ساعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی به یاد سید و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا عزاداری می‌کنند.

 

یکی از سنت‌های قدیمی در پل‌دختر برگزاری روضه خانگی است که با شیوع کرونا و محدودیت‌های موجود احیا شد و اکنون در بسیاری از کوچه و محلات به ویژه منازل شهدای مشاهده می‌شود و نوای سید‌الشهدا(ع)  بیش از گذشته در محلات طنین‌انداز شده است.

 

استفاده از فضای مجازی و رسانه در شرایط شیوع کرونا و محدودیت‌ها برای حفظ و ترویج شعایر اسلامی به ویژه در ماه محرم وتاسوعا و عاشورا و به اشتراک گذاشتن سخنرانی‌ها ، مداحی و احادیث و روایات بزرگان دین فرصت و ظرفیت مناسبی است که در پل‌دختر رواج دارد.

توزیع غذای نذری و راه اندازی موکب‌ها و ایستگاه های صلواتی از دیگر سنت‌های دیرینه‌ای بود که امسال به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شده اما به همت جوانان مومن و خادم عزای امام حسین (ع) در بعضی هیات‌های مذهبی پخش نذری به صورت خشک با بسته بندی بهداشتی ظهور و بروز دارد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir