لزوم برخورداری اشعار مداحان از محتوای غنی / مداحی مسئولیت‌آور است

لزوم برخورداری اشعار مداحان از محتوای غنی / مداحی مسئولیت‌آور است
شناسه خبـر : ۱۰۴۷۳۴ جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اینکه مداح باید هنر ادبیات و شعر داشته باشد، گفت: اشعار شاعران و مداحان باید از محتوای خوب و غنی برخوردار شود.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی این شهرستان، با اشاره به اینکه صفات امام علی(ع،) در سه دسته تقسیم می‌شوند، افزود: برخی ویژگی‌های امام علی(ع) بیان کننده صفات عبادی و معنوی آن حضرت است به طوری‌که وقتی از امام زین‌العابدین پرسیدند چرا این قدر عبادت می‌کنید، در پاسخ فرمودند: عبادت را جدم امام علی(ع) انجام می‌داد و عبادات من قابل مقایسه با عبادات آن حضرت نیست.

وی خاطرنشان کرد: مسیحی، دوست و دشمن مجذوب صفات و شخصیت حضرت علی(ع) می‌شدند، از نمونه‌های این صفات می‌توان به جود، شجاعت و بخشندگی آن حضرت اشاره کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه دسته دیگر صفات امام علی(ع) صفات حکومت‌داری، عدالت و مدیریت آن حضرت است که نیاز جامعه ما هستند، افزود: امام علی(ع) برای مدیران و حاکمان صفاتی را تعیین می‌نمود و خود به آنان عمل کرد و نمونه این صفات را می‌توان در قالب نامه‌های آن حضرت به مالک اشتر مشاهده کرد.

شاهرخی، تبیین صفات امام علی(ع) را نیاز مبرم جامعه اسلامی برشمرد و گفت: هنوز دولت اسلامی محقق نشده است و ما تا رسیدن به دولت اسلامی فاصله داریم.

وی بر لزوم بیان صفات حکومت داری امام علی(ع) توسط مداحان و شاعران تاکید کرد و گفت: برگزاری اجتماعات، جشن‌ها، بزرگداشت اعیاد و مناسبت‌ها جزء امتیازات مسلمانان بویژه است و در راه حفظ اجتماعات شیعه استفاده از ظرفیت‌هایی مانند مداحان است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه مداحی هنر است و یک مداح موفق باید چند هنر داشته باشد، افزود: عده‌ای تصور می‌کنند مداحی کار آسانی است در صورتی که چنین نیست‌.

شاهرخی با یادآوری اینکه مداح باید هنر ادبیات و شعر داشته باشد، خاطرنشان کرد: اشعار شاعران و مداحان باید از محتوای خوب و غنی برخوردار باشد. 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مداح منتسب به اهل‌بیت است و منتسب بودن به اهل‌بیت مسئولیت‌آور می‌شود، ادامه داد: مداحی از بهترین رسانه‌های اثرگذار است به معنای دیگر رسانه فقط در خبرگزاری‌ها و صدا و سیما خلاصه نمی‌شود بلکه شعر و مداحی رسانه تاثیرگذار هستند.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir