نگرانی شدید دولت آمریکا از رشد "شگفت‌انگیز" اقتصاد چین

نگرانی شدید دولت آمریکا از رشد "شگفت‌انگیز" اقتصاد چین
شناسه خبـر : ۱۴۰۴۲۰ جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰

نماینده تجاری ایالات متحده هشدار داد که اقتصادهای "بازار محور" آمریکا و اروپا در مقابل مدل اقتصادی "بسیار موثر" چین برای بقا با مشکل مواجه هستند.

به گزارش موج خبر به نقل از راشاتودی، پایگاه خبری "یوراکتیو" به نقل از کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده هشدار داد که اقتصادهای بازار محور آمریکا و اروپا در مقابل مدل اقتصادی "بسیار موثر" چین برای بقا با مشکل مواجه هستند.

تای در یک نشست خبری در بروکسل روز پنج‌شنبه اظهار کرد که سیاست‌های "غیر بازاری" چین باعث آسیب‌های جدی اقتصادی و سیاسی به آمریکا و اروپا خواهد شد، مگر اینکه "تدابیر مقابله‌ای مناسب" برای آن‌ها اتخاذ شود.

نظرات تای در حالی منتشر شد که شورای تجارت و فناوری اروپا و آمریکا (TTC) در لوون بلژیک کار خود را آغاز کرد.

تای در پاسخ به سوال یوراکتیو گفت: من فکر می‌کنم که چالشی که ما از سوی چین با آن مواجه هستیم... قابلیت بقای شرکت‌های ما در رقابت با یک سامانه اقتصادی بسیار موثر است.

این مقام تجارتی آمریکا تأکید کرد که چین یک نظام "بازار محور" نیست و افزود این نظام اساساً به شکل متفاوتی تغذیه شده است و در برابر آن نظام‌های "بازار محور" مانند آمریکا و اروپا برای بقای خود دچار مشکل خواهند شد.

نماینده تجاری ایالات متحده در ادامه گفت که مگر اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا راه حفاظت از اقتصاد‌های خود را پیدا کنند، وگرنه "ما می‌دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد... و این برای نظام‌های ما عواقب اقتصادی و سیاسی قابل توجهی خواهد داشت".

وی به تولید بالای چین در زمینه‌های مختلف از جمله فولاد، آلومینیوم، پنل‌های خورشیدی و خودرو‌های الکتریکی به عنوان علل خاص نگرانی خود اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir