رشد ۲ درصدی پرواز و مسافر از فرودگاه‌های کشور

رشد ۲ درصدی پرواز و مسافر از فرودگاه‌های کشور
شناسه خبـر : ۱۴۰۱۱۱ جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۲ درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی و نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت از ۲۴ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین خبر داد.

رضا نخجوانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی موج خبر اظهار کرد: طبق اطلاعات دریافت شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانودری، از آغاز عملیات نوروزی 24 اسفند 1402 تا نهم فروردین، یک میلیون و 495 هزار و 450 مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شده‌اند.

وی افزود: طی این مدت دوازده هزار و 684 نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور طی مدت مذکور چهار هزار و 993 نشست و برخاست و 599 هزار مسافر را اعزام و پذیرش کرده است.

نخجوانی گفت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با اعزام و پذیرش 330 هزار و 55 مسافر و دو هزار و 411 نشست و برخاست رتبه بعدی را در ترافیک فرودگاه‌های کشور از آن خود دارد.

به گفته نخجوانی، فرودگاه‌ شیراز با اعزام و پذیرش 118 هزار و 189 مسافر و نشست و برخاست یک هزار و 38 پرواز، فرودگاه بین‌المللی اصفهان با اعزام و پذیرش 75 هزار و 979 مسافر و نشست و برخاست 658 پرواز و فرودگاه بین‌المللی تبریز با اعزام و پذیرش 67 هزار و 453 مسافر و نشست و برخاست 601 پرواز، بیشترین مسافر و پرواز را پس از مهرآباد و مشهد در جمع فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها داشته‌اند.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir