مجلس یازدهم در تصویب قوانین نمره قبولی گرفت

مجلس یازدهم در تصویب قوانین نمره قبولی گرفت
شناسه خبـر : ۱۳۹۹۸۹ دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس یازدهم در تصویب قوانین، نمره قبولی داشته اما در اجرای این قوانین توفیق زیادی نداشته ایم.

به گزارش موج خبر، شمس الدین حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم و وزیر پیشین اقتصاد با اشاره به مکتب « نهادگرایی» گفت: بر اساس این مکتب، مصوبات یا قوانین تصویب شده مجلس ممکن است سالها طول بکشد و اجرا نشود در نتیجه اگر یک قانون خوب باشد و اجرا نشود چگونه می‌توان آن را قضاوت کرد در اینجا است که نقش نظارت پُر رنگ خواهد بود.

وی افزود: در مجلس یازدهم قوانین بسیار خوبی مثل قانون « تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» تصویب شد که در برخی حوزه ها بسیار مفید بود.

وزیر پیشین اقتصاد در خصوص نحوه تعامل بین دولت‌ها و مجلس گفت: تمام مصوبات مجلس باید به تایید شورای نگهبان برسد. می‌تواند بین دولت و مجلس اختلافاتی هم باشد اما در نهایت قانون فصل الخطاب است.

حسینی با بیان اینکه باید تعارفات کنار گذاشته شده و با واقعیت‌ها جلو برویم در خصوص مشکلات معیشتی که رهبر انقلاب در سخنرانی و پیام نوروزی خود به آن به عنوان یکی از ضعف‌های بزرگ کشور اشاره کردند گفت: تقنین و نظارت دو وظیفه اصلی مجلس است. در نظارت باید دید که آیا قانون اجرا شده است یا خیر؟ من معتقد هستم مجلس یازدهم در تصویب قوانین بسیار مسئولانه و مقتدرانه عمل کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تاکید کرد: برخی از قوانینی که تصویب کردیم به خوبی اجرا نشد. در تصویب قوانین، نمره قبولی داشته اما در اجرای این قوانین توفیق زیادی نداشته است.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir