کاسبی میلیون دلاری ژنرال‌های آمریکایی با هدایت هیلاری کلینتون +عکس

کاسبی میلیون دلاری ژنرال‌های آمریکایی با هدایت هیلاری کلینتون +عکس
شناسه خبـر : ۱۳۹۸۱۸ جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۹

ژنرال‌های ارشد سابق آمریکا راهی جدید برای پارو کردن پول پیدا کرده‌اند. راهی که پیش‌تر، سیاستمدارانی چون هیلاری کلینتون رفتند و میلیونر شدند.

به گزارش سرویس جهان مشرق، ژنرال‌های ارشد سابق آمریکا راهی جدید برای پارو کردن پول پیدا کرده‌اند. راهی که پیش‌تر، سیاستمدارانی چون هیلاری کلینتون رفتند و میلیونر شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی «اینترسپت»، از زمان بازنشستگی از ارتش در سال گذشته، ژنرال مارک میلی، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، مشاور ارشد بانک جی پی مورگان چیس شد، به دانشکده های پرینستون و جورج تاون پیوست و از قِبَل «سخنرانی» صدها هزار دلار دشت کرد.

حال، از دستمزد نظامی ۲۰۴۰۰۰ دلاری در سال، ژنرال میلی مطمئناً به عایدی میلیونی خواهد رسید، به ویژه به این دلیل که او توسط همان آژانس سخنرانان قدرتمند و ذینفوذ پشتیبانی می شود که چهره‌ی معروف آن، هیلاری کلینتون است. هیلاری در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به دلیل سخنرانی‌های صدها هزار دلاری خود برای بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس، به شدت مورد انتقاد رقبا قرار گرفت.

ژنرال مارک میلی، رییس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا

انتقال از حقوق دولتی محدود به عایدات سرشار حاصل از مشاوره به صنایع نظامی، مشاوره خصوصی برای مدیریت ریسک جهانی، یا کار با شرکت‌های مدیریت ریسک مالی- که افسران ارشد ارتش آن را «عایدی دست به نقد» می‌نامند- روزهای پرباری را به همراه دارد.

برای ژنرال های بازنشسته، این یک عملیات آفندی است که سریعا به اهداف خود می رسد. برای مثال، ژنرال جان دابلیو. «جی» ریموند، رئیس بخش عملیات فضایی نیروی فضایی آمریکا که اخیراً بازنشسته شده است، به هیئت مدیره شرکت‌های هوافضا Impulse Space و Axiom Space پیوسته و همچنین مدیر ارشد اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری «مدیریت سرمایه سربروس» شده است. ژنرال جیمز سی مک‌کانویل، که قبل از بازنشستگی سال گذشته به عنوان رئیس ستاد ارتش خدمت می کرد، به عنوان یک شریک عملیاتی به هیئت مدیره شرکت سازنده هواپیماهای بدون سرنشین Edge Autonomy و شرکت سرمایه گذاری هوافضا AE Industrial Partners پیوست.

ژنرال جیمز سی مک‌کانویل
ژنرال جان دابلیو «جی» ریموند

آژانس هری واکر که پشتیبان سخنرانی‌های ژنرال میلی است، این ژنرال بازنشسته را که با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا کارد و پنیر بودند و همچنان یک چهره‌ی مجادله‌انگیز است، به دلیل بینش او در مورد رهبری و منازعات بین المللی تبلیغ می کند. وبسایت آژانس هری واکر نوشته است: «دیدگاه او برای مخاطبانی که به دنبال درک تأثیر تضادهای فعلی و مدیریت ریسک‌ها بر هیئت‌مدیره و تیم‌های رهبری هستند که مسئولیت تصمیم‌گیری استراتژیک و شناسایی مواضع آسیب‌پذیری را بر عهده دارند، ارزشمند است».

به گفته‌ی این آژانس، میلی اخیراً در یک همایش پرسش و پاسخ با ۱۶۰ مدیر عامل که توسط بانک سرمایه گذاری مولیس و شرکاء سازماندهی شده بود، شرکت کرد و در آن‌جا «دیدگاه یک اهل فن را در مورد امور جهانی» ارائه کرد.

نظر بانک «مولیس و شرکاء» درباره‌ی حضور و سخنان ژنرال میلی در آن جلسه که در وبسایت آژانس هری واکر ثبت شده، چنین است:

"او فوق العاده بود - ما او را دوست داشتیم! عالی بود! "

طبق ادعای آژانس، میلی «چشم‌انداز مهمی را برای رهبران کسب‌وکار فراهم کرد»، اما جزئیاتی از این سخنان خاص و «ارزشمند» ارایه نکرد.

میلی همچنین در مارس ۲۰۲۴ در نشست رییسان و نایب رییسان شورای آموزش آمریکا در سال در هتل مدیسون در واشنگتن دی سی سخنرانی کرد. پرتره ای از میلی در لیست سخنرانان اصلی و پیوندهایی به صفحه آژانس هری واکر او ظاهر می شود.

سخنرانی وی در این اجلاس توسط دیلویت، یکی از بزرگترین شرکت های مشاوره و حسابداری جهان، حمایت مالی شد. این صفحه سخنرانی او را به عنوان بررسی «همگرایی دموکراسی، آموزش عالی، و رهبری اخلاقی در زمان بحران» توصیف می کند. و همچنین "تاکید بر مسئولیت‌های رهبران برای حمایت از اصول دموکراتیک و الهام بخشیدن به انعطاف پذیری در زمان های چالش‌برانگیز. "

جاناتان ریسکیند، معاون امور عمومی و ارتباطات راهبردی شورای آموزش آمریکا، در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری اینترسپت درباره‌ی امکان دسترسی به محتوای سخنرانی ژنرال میلی، گفت: «اجلاس منحصراً برای روسا و نواب روسا بود و هیچ متنی وجود ندارد».

بانک مولیس و شرکاء، آژانس هری واکر، و خود میلی به درخواست‌های خبرنگار وبسایت اینترسپت برای اظهار نظر در مورد متن این سخنرانی و سایر سخنرانی‌ها و دستمزد میلی پاسخ ندادند.

دستمزد سخنران برای مقامات ارشد سابق مانند میلی اغلب قابل توجه است. در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، کلینتون نامزد دموکرات ها به دلیل دریافت بیش از ۶۰۰۰۰۰ دلار هزینه سخنرانی تنها از گروه اقتصادی گلدمن ساکس در یک سال مورد انتقاد قرار گرفت. او همراه با همسرش، رئیس جمهور سابق بیل کلینتون، از زمان خروج از کاخ سفید بیش از ۱۵۳ میلیون دلار بابت دستمزد سخنرانی‌های خود به دست آوردند!

میلی در جایگاه یک نظامی راشد به عنوان یک منتقد سرسخت ترامپ ظاهر شده است – امری که برای افسران بلندپایه نظامی که معمولاً از سیاست دوری می‌کنند، غیرمعمول است. میلی در آخرین سخنرانی خود به‌عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سال گذشته، در تلنگری به ترامپ گفت: «ما برای یک دیکتاتور نابغه سوگند نمی‌خوریم».

ترامپ با بیانیه‌ای در پلتفرم رسانه اجتماعی خود Truth Social پاسخ او را داد:

«مارک میلی که شاید شرم‌آورترین لحظه در تاریخ آمریکا را با اجرای بی‌کفایتی خود در خروج از افغانستان رهبری کرد، که به قیمت جان‌های بسیاری تمام شد و صدها شهروند آمریکایی را پشت سر گذاشت و تحویل میلیاردها دلار از بهترین تجهیزات نظامی تا به حال ساخته شده{به طالبان}، هفته آینده ارتش را ترک خواهد کرد. "

گفته می‌شود که سخنرانی‌های کلینتون حدود ۲۰۰ هزار دلار در هر حضور برای او عایدی داشت - تقریباً برابر با حقوق سالانه میلی در یونیفرم ارتش. هیلاری از سخنرانی برای بانک‌های بزرگ، بیشتر از تمام آن چه که در تمام عمرش درآورده بود، به جیب زد.

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir