وقتی کمیته انضباطی مماشات می‌کند؛ فوتبالیست کتک می‌زند، تهمت می‌زند و خط و نشان می‌کشد!

وقتی کمیته انضباطی مماشات می‌کند؛ فوتبالیست کتک می‌زند، تهمت می‌زند و خط و نشان می‌کشد!
شناسه خبـر : ۱۳۶۶۲۴ پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

محمدحسین کنعانی‌زادگان از اتوبوس پیاده می‌شود و به سمت تماشاگر حمله می‌کند و او را می‌زند و تنها یک جلسه محروم می‌شود؛ آن‌هم تعلیقی!

شک نکنید اگر محمدحسین کنعانی‌زادگان بازیکن در لیگ حرفه‌ای یکی از کشورهای صاحب سبک بود، به خاطر حمله به تماشاگر خودی چند جلسه‌ای محروم می‌شد و چنان جریمه نقدی برای او در نظر می‌گرفتند که هیچ بازیکنی به خود جرات نمی‌داد در برابر نقد تماشاگر از کوره در رفته، از اتوبوس پیاده شود و تماشاگر را کتک بزند!

کنعانی زادگان تنها یک جلسه محروم شد و این محرومیت هم تعلیقی است؛ یعنی اجرا نمی‌شود. اگر کمیته انضباطی چنین جریمه‌ای برای بازیکن تیم ملی و پرسپولیس در نظر نمی‌گرفت، سنگین‌تر بود. تازه محمدحسین کنعانی‌زادگان همین چند ماه پیش بود که در فضای مجازی به سرمربی تیم ملی حمله کرد و ایضا چند ماه پیش بود که در فینال کافا بعد از اخراج از زمین بازی بیرون نمی‌آمد و آبروی فوتبال ایران را در رسانه‌های خارجی برد.

وقتی کمیته انضباطی مماشات می‌کند، طبیعی است شجاع خلیل‌زاده در میکسدزون استادیوم آزادی برای خود دادگاه صحرایی تشکیل دهد و به خبرنگاران حمله کند و خبرنگاران را متهم به سودبری از حضور کارلوس کیروش در ایران و تیم ملی نماید! در حالی که به خوبی می‌دانیم کارلوس کیروش نه‌تنها سنتی به خبرنگاران نداد، تا سنت آخر دستمزدش را از فدراسیون فوتبال ایران گرفت و اگر در فوتبال ایران محبوب بود، به‌خاطر اقداماتی بود که در تیم ملی انجام داد؛ مثل کنار گذاشتن بازیکنانی که برای پیراهن تیم ملی ناز می‌کردند یا حضور شایسته در جام جهانی و نمایش درخور تحسین در برابر تیم‌های بزرگ جهان از جمله آرژانتین و اسپانیا و پرتغال. هم‌اکنون هم امیر قلعه‌نویی با این‌که در جام ملت‌ها جام نیاورده محبوب خیلی‌هاست و نمی‌توان آن‌هایی که امیر قلعه‌نویی را دوست دارند، آدم‌های منتفع خطاب کرد.

با این مماشات از سوی کمیته انضباطی هیچ بعید نیست در آینده‌ای نزدیک بازیکنان تیم ملی این بار به جای تماشاگر دست روی مقامات رسمی مسابقه و حتی خبرنگاران بلند کنند. اکنون هم شجاع خلیل‌زاده فوقش جریمه می‌دهد و شاید هم یک جلسه محروم شود که این محرومیت هم به حالت تعلیق درمی‌آید! توهین فوتبالیست‌ها حتی به آدم‌های مهمتر در فوتبال هم در ماه‌های آینده قابل پیش‌بینی است چون کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کمیته‌ای نیست که با تخلفات درست و حرفه‌ای برخورد کند. این برخورد را مقایسه کنید با خطایی که فوتبالیست‌های ایران در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا انجام می‌دهند. آن‌ها حتی به خاطر خطاهای فنی کوچک علاوه بر جریمه نقدی محکوم به محرومیت هم می‌شوند.

در فوتبال ایران من‌بعد اگر سنگ روی سنگ بند نشد، بدانید مقصر کمیته انضباطی است.

در همین ارتباط بخوانید:

  • فوتبال لمپنی!/ بازگشت به عصر چاله‌میدانی و عربده‌کشی
  • به بهانه حکم کمیته انضباطی علیه بازیکن پرحاشیه پرسپولیس و تیم ملی/ نمی‌گوییم کاری کنید تا فوتبال کنعانی‌زادگان تمام شود اما..

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir