آیا ۳ امتیاز شمس آذر هم برمی‌گردد؟

آیا ۳ امتیاز شمس آذر هم برمی‌گردد؟
شناسه خبـر : ۱۲۸۷۸۰ پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

بعد از بازگشت امتیازات کسرشده از تیم های سپاهان و پرسپولیس تیم شمس آذر هم درخواست کرده ۳ امتیاز کسرشده به حساب این تیم برگردد.

تیم شمس آذر در ابتدای فصل با کسر سه امتیاز مواجه شد. بعد از این‌که کمیته استیناف امتیازات کسرشده از تیم‌های سپاهان و پرسپولیس را به حساب این تیم‌ها برگرداند، تیم شمس آذر هم درخواست کرد ۳ امتیاز کسرشده از این تیم به حساب قزوینی‌ها برگردد.

اما این اتفاق صورت نمی‌گیرد به این خاطر که تخلف تیم شمس آذر استفاده از بازیکن غیرمجاز در ترکیب است و یکی از ماده‌های کمیته انضباطی به صراحت می‌گوید تیمی که از بازیکن غیرمجاز در ترکیب بهره می‌برد مستحق کسر امتیاز است. اما کسر امتیاز از تیم‌هایی که از سقف قرارداد عبور می‌کنند در آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال مورد اشاره واقع نشده است.

در ماده ۶۱ آیین‌نامه انضباطی اشاره شده است تیمی که از بازیکن غیرمجاز در ترکیب بهره می‌گیرد با کسر امتیاز مواجه خواهد شد.

تیم شمس آذر فصل گذشته قهرمان لیگ یک شد و به لیگ برتر برگشت. بعد از حضور در لیگ برتر شکایت‌های متعدد صورت گرفته از این تیم موجب شد که کمیته انضباطی رای به کسر ۳ امتیاز از این تیم در لیگ برتر بدهد. تخلف تیم شمس آذر استفاده از بازیکن غیرمجاز در ترکیب بود.

این مطلب را هم بخوانید: بعد از تبرئه استقلال؛ آبی‌پوشان تشویق می‌شوند!

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir