ادعای عجیب مدیرعامل اسبق استقلال؛ قهرمانی سپاهان و پرسپولیس با حکم کمیته استیناف؟ بی‌انصافی است/ استقلال پول داشت و بازیکن نخرید؟

ادعای عجیب مدیرعامل اسبق استقلال؛ قهرمانی سپاهان و پرسپولیس با حکم کمیته استیناف؟ بی‌انصافی است/ استقلال پول داشت و بازیکن نخرید؟
شناسه خبـر : ۱۲۸۷۷۹ پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال می‌گوید حکم کمیته استیناف تاثیرزیادی در تغییر قهرمان این فصل نخواهد داشت.

برخلاف اغلب پیشکسوتان استقلال که موضع بسیار تندی مقابل حکم کمیته استیناف پیرامون بازگشت امتیازات پرسپولیس و سپاهان اتخاذ کرده‌اند، امیررضا واعظی آشتیانی مدیرعامل اسبق این باشگاه معتقد است کمیته مذکور تصمیم ناعادلانه‌ای نگرفته است.

بعد از صدور حکم کمیته استیناف در مورد پرسپولیس و سپاهان بسیاری از پیشکسوتان استقلال به سختی در این رابطه موضع گرفتند. نظر شما پیرامون حکم صادره چیست؟
ببینید من قبلا هم گفته بودم سقف بودجه یک تصمیمه غیرکارشناسی بود که هیچ پشوانه‌ای نداشت. در واقع این قاعده هیچ منطقی نداشت و ساز و کار درستی پشت سرش نهفته نشده بود. الان نکته اینجاست که اگر جرمی در فوتبال ما تعریف شده باشد، مجازات آن به چه شکل و در کجا آمده است؟ به نظرم کمیته استیناف تصمیمی منطقی گرفت چون نتیجه مسابقه فوتبال و امتیازاتی که تیم‌ها کسب می‌کنند باید داخل زمین مشخص شود.

ولی استقلالی‌ها مدعی‌اند اگر قرار بود با تیم‌هایی که سقف بودجه را رعایت نکرده‌اند برخوردی صورت نگیرد، آن‌ها هم در تابستان بدون توجه به قانون مذکور بازیکن می‌خریدند.
حالا من این سوال را مطرح می‌کنم که آیا در همین تابستان استقلال پول داشت و بازیکن نخرید؟ دوباره تاکید می‌کنم تصمیم کمیته استیناف درست بود اما ای کاش حداکثر یک هفته پس از صدور رای توسط کمیته انضباطی، حکم استیناف اعلام می‌شد تا چنین مشکلاتی را نمی‌دیدیم. متاسفانه سقف بودجه عملا به عاملی برای گران شدن فوتبال ما تبدیل شد. نکته دیگر این‌جاست که چطور می‌شود یک باشگاه از کسر امتیاز تبرئه شود اما جریمه نقدی به جای خود محفوظ بماند؟ یک باشگاه یا تخلف کرده است یا نه! اگر تخلف نکرده که هیچ مجازاتی نباید برایش در نظر گرفته شود؛ نه کسر امتیاز و نه جریمه نقدی. تازه نکته مهم دیگر این است که اعداد تعیین‌شده به عنوان جریمه نقدی از کجا آمده‌اند؟ این اعداد و ساز و کار تعیین آن‌ها کجا تدوین شده‌اند و در کدام قسمت آیین‌نامه انضباطی به آن‌ها اشاره شده است؟

بسیاری از هواداران استقلال در فضای مجازی مدعی‌اند امتیازات برگشت‌داده‌شده به سپاهان و پرسپولیس در تعیین قهرمان این فصل تاثیرگذار خواهد بود.
بی‌انصافی است که بگوییم سپاهان و پرسپولیس با این امتیازات قهرمان می‌شوند! اصلا شاید ملوان یا یک تیم دیگر قهرمان شود. مگر در همین لیگ برتر استقلال خوزستان قهرمان نشد؟ نمی‌توان با ظن و گمان تیمی را قهرمان کرد. فراموش نکنیم ۱۶ هفته دیگر تا پایان مسابقات باقی مانده و این یعنی فرصت گرفتن ۴۸ امتیاز برای تیم‌ها. تا زمان خاتمه مسابقات اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد. در لیگ هشتم تیمی که تا نیم‌فصل صدرنشین بود در نهایت به دسته پایین‌تر سقوط کرد. من اصلا وکیل‌مدافع سپاهان و پرسپولیس نیستم اما معتقدم باید با واقعیت زندگی کرد و حقایق را دید. این امتیازات در واقع به سپاهان و پرسپولیس اضافه نشده بلکه امتیازاتی بود که گرفته بودند و از آن‌ها کم شده بود ولی حالا دوباره به حسابشان بازگشته است.

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir