فاضلی: جوانگرایی در تیم ملی نیازمند حمایت مسئولان فدراسیون فوتبال است/ از لحاظ ساختار تهاجمی کمی جسورتر شده‌ایم

فاضلی: جوانگرایی در تیم ملی نیازمند حمایت مسئولان فدراسیون فوتبال است/ از لحاظ ساختار تهاجمی کمی جسورتر شده‌ایم
شناسه خبـر : ۱۲۳۲۶۱ سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

مربی و کارشناس فوتبال کشورمان تأکید کرد، جوانگرایی در تیم ملی بدون حمایت مسئولان فدراسیون فوتبال امکانپذیر نیست.

وحید فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی موج خبر، درباره شرایط تیم ملی بعد از آمدن امیر قلعه‌نویی و اینکه در 10 بازی گذشته صاحب 9 برد و یک تساوی شده‌ایم، گفت: روند تیم ملی از لحاظ نتیجه‌گیری خوب بوده و این غیرقابل انکار است، ولی به‌هرحال در بازی‌های گذشته با حریفانی ضعیف هم روبه‌رو شده‌ایم که البته این موضوع برای مربیان دیگر نیز وجود داشته است. از لحاظ ساختار تهاجمی نسبت به گذشته کمی جسورتر شده‌ایم، ولی در ساختار دفاعی ایرادهایی دیده می‌شود که قطعاً کادر فنی در جهت برطرف شدن آنها اقدام خواهد کرد. 

وی ادامه داد: طبیعتاً هر تیمی باید در حمله و دفاع تعادل داشته باشد و البته فوتبال طوری نیست که همه تیم‌ها تمام فاکتورهای مثبت را داشته باشند و هر تیمی مشکلات خاص خودش را دارد که می‌توان با تمرین کردن آنها را به حداقل رساند. ما در جام ملت‌ها در مرحله حذفی با حریفان قوی‌تری روبه‌رو خواهیم شد و طبیعتاً داشتن خط دفاعی قوی و یک ساختار دفاعی خوب می‌تواند شانس موفقیت تیم ملی را افزایش دهد.

 

فاضلی در مورد مسیر تیم ملی در جام ملت‌ها و اینکه در صورت رفتن به فینال با تیم‌هایی چون ژاپن، عربستان و استرالیا روبه‌رو نخواهیم شد، اظهار داشت: این یک توفیق اجباری است و قرعه هم می‌تواند در موفقیت تیم ما نقش داشته باشد. به نظر من ایران پتانسیل قهرمانی در جام ملت‌ها را دارد.

وی در واکنش به اینکه خیلی‌ها معتقدند تیم ملی نیاز به تغییر نسل دارد، یادآور شد: کارلوس کی‌روش یک نسل طلایی را معرفی کرد، اما تیم ملی در مقطع فعلی نیاز به تغییر نسل دارد. آقای قلعه‌نویی برای دعوت از بازیکن‌های جوان قدم‌های مثبتی برداشته است که امیدوارم در این زمینه ثابت‌قدم باشد. البته جوان‌گرایی هم نیاز به این دارد که مسئولان فدراسیون فوتبال از کادر فنی حمایت کنند. 

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir