پرسپولیس مسیر تازه را باز کرد/ وقتی رئال مادرید این پول را می گیرد چرا ما نگیریم؟

پرسپولیس مسیر تازه را باز کرد/ وقتی رئال مادرید این پول را می گیرد چرا ما نگیریم؟
شناسه خبـر : ۱۲۲۹۹۲ یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

باشگاه پرسپولیس ۵۰ درصد از مبلغ پایه قرارداد مرتضی پورعلی‌گنجی را به عنوان غرامت از فیفا دریافت خواهد کرد.

خبر خوبی که وسط حجم اخبار نامناسب معمولاً گم می‌شود. ما در این فوتبال بیشتر دنبال حاشیه هستیم تا متن و معمولاً کارهای بد را بیشتر می‌بینیم تا کارهای خوب. همه می‌دانند که فوتبال ما در اکثر پرونده‌هایش در فیفا مغلوب بوده و خسارات بسیاری تاکنون بابت هر قرارداد پرداخته‌ایم. ملی و باشگاهی هم ندارد، بزرگ و کوچک را هم شامل نمی‌شود. این جاده یک طرفه باعث آزار همه فوتبال دوستان است. همه از خود می‌پرسند که چرا مدیران ما در یک پرونده پیروز نمی‌شوند؟ چرا همیشه همه قوانین به ضرر فوتبال ماست؟

اما این همه واقعیت نیست. واقعیت این است که بسیاری قوانین وجود دارند که ما هم می‌توانیم از آنها به نفع فوتبالمان استفاده کنیم اما خیلی وقت‌ها مدیران ما حتی از وجود این قوانین بی‌اطلاع هستند، چه رسد به اینکه بخواهند از آن به نفع خود استفاده کنند. به عنوان مثال فیفا قانونی دارد که در سال‌های اخیر بسیاری نام‌های بزرگ از آن استفاده کردند. طبق قانون اگر بازیکنی در «فیفا دی» در بازی‌های ملی مصدوم شود، فیفا یا کنفدراسیون آن قاره به باشگاه آن بازیکن غرامت می‌دهند.

همین حالا یک باشگاه نامدار اروپایی روزی ۱۸ هزار یورو از فیفا بابت مصدومیت یک ستاره خود غرامت می‌گیرد. در همین فیفا دی که در آن هستیم و خیلی کشورها مثل ما در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی شرکت دارند، برخی در رقابت‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۴ حاضر بودند و برخی دیدار دوستانه برگزار کردند، «وینیسیوس جونیور» ستاره رئال مادرید با پیراهن برزیل مصدوم شد.

طبق اولین برآوردها او یک و نیم ماه از میدان دور خواهد بود و شک نکنید که رئال مادرید از این بابت غرامت خواهد گرفت. وقتی قانونی گذاشته‌اند چرا نباید از آن استفاده کنیم؟ حتی اگر رئال مادرید باشید. به واقع فیفا همانطور که باشگاه‌ها را وادار می‌کند در این ایام بازیکنان را در اختیار تیم‌های ملی قرار دهند، خسارت‌های احتمالی را هم تقبل می‌کند. فقط باید مراحل اداری آن را طی کنید.

و خبر خوب اینکه پرسپولیس به عنوان اولین باشگاه ایرانی در این مسیر گام گذاشته و با بارگذاری مدارک پزشکی «مرتضی پورعلی گنجی» که ۲۵ مهر در فیفا دی مقابل قطر ربات پاره کرد، به دنبال گرفتن غرامت - که حق این باشگاه است - رفته و امیدواریم که موفق باشد. بازیکنی مصدوم شده و تا ماه‌ها نمی‌تواند به تیمش کمک کند. همین ضربه برای یک باشگاه کافی است، دیگر پرداخت حقوق و مبلغ قرارداد او بار اضافه است و البته که حق بازیکن هم نباید ضایع شود. او به اندازه کافی از بابت مصدومیت عذاب می‌کشد، حرفه‌اش به خطر افتاده و دیگر نباید از نظر مالی متضرر شود. قرارداد دارد و قانون پشتیبان اوست.

امیدواریم پرسپولیس موفق باشد تا سایر باشگاه‌های ما نیز به تاسی از این تیم بتوانند از قوانین به نفع خود استفاده کنند.

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir