افزایش ۲۴ درصدی تولید دانه‌‌های روغنی در لرستان

افزایش ۲۴ درصدی تولید دانه‌‌های روغنی در لرستان
شناسه خبـر : ۱۲۱۸۸۴ یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از افزایش ۲۴ درصدی تولید دانه‌‌های روغنی در این استان خبر داد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سیدعماد شاهرخی ظهر امروز در گردهمایی و نشست تخصصی کارشناسان ناظر پهنه طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان، اظهار داشت: این طرح فرصت بسیار ویژه‌ای برای فرهنگ‌سازی مؤثر و مداوم در بخش کشاورزی این استان است.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها از راهکارهای مهم برای تأمین امنیت غذایی و فرصتی مناسب برای افزایش بهره‌وری و تولید در بخش کشاورزی است، افزود: با توسعه و تحقق این طرح شاهد توسعه بخش اقتصادی و اشتغال پایدار خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید به اینکه طرح جهش تولید یک طرح مشترک بین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سازمان جهاد کشاورزی در این استان است، عنوان کرد: هماهنگی‌ها و تعاملات خوبی بین دو این دستگاه اجرایی وجود دارد.

وی با اشاره به رتبۀ سوم کشوری لرستان در طرح جهش تولید، بیان کرد: ما از حضور بهره‌برداران، کارشناسان و سرمایه‌گذاران برای توسعه این طرح استقبال می‌کنیم.

شاهرخی گفت: لرستان در طرح جهش تولید از افزایش 11 درصدی در گندم، افزایش 24 درصدی در دانه‌‌های روغنی و افزایش 52 درصدی در نباتات علوفه‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه 74 دستگاه ادوات کشاورزی در سال گذشته جذب شده‌ است، ابراز کرد: جذب 522 دستگاه ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی را برای سال زراعی 1403-1402 هدف‌گذاری کرده‌ایم.

شاهرخی اظهار داشت: در قالب طرح جهش تولید، بذرمال رایگان، پرداخت تسهیلات چهار درصدی خرید ادوات و ماشین‌‌آلات کشاورزی و تخفیف 50 درصدی بیمه محصولات کشاورزی اعمال می‌شود تا این طرح به‌درستی اجرا شود.

انتهای پیام/ 644/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir