آتش‌سوزی‌ها در ۸۰۳ هکتار از مراتع، جنگل‌ها و ‌مزارع لرستان/ ‌رخت سبز بلوطستان ‌سیاه شد

آتش‌سوزی‌ها در ۸۰۳ هکتار از مراتع، جنگل‌ها و ‌مزارع لرستان/ ‌رخت سبز بلوطستان ‌سیاه شد
شناسه خبـر : ۱۲۱۱۶۶ دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

آتش‌سوزی‌ها در حالی هنوز در اراضی لرستان ادامه دارد که ۶۲۴ هکتار مرتع و جنگل و ۱۷۹ هکتار از مزارع این استان از ابتدای امسال تا روز پنجشنبه ۲۹ تیر دچار آتش‌سوزی شده‌است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، آتش‌سوزی‌های گاه‌وبیگاه عرصه‌های جنگلی لرستان را در معرض نیستی قرار داده‌ است و آتش رخت سبز بلوطستان را سیاه کرده‌ است.

آتش‌سوزی‌ها در حالی هنوز در اراضی لرستان ادامه دارد که 624 هکتار مرتع و جنگل و 179 هکتار از مزارع این استان از ابتدای امسال تا روز پنجشنبه 29 تیر دچار آتش‌سوزی شده‌است.

پنج هکتار از جنگل‌ها و مراتع روستای کوماس بخش ویسیان چگنی نیز روز گذشته در آتش سوخت و تداوم حریق جنگل‌ها و مراتع این شهرستان را خاکستر کرد.

اصغر مرادیان دادستان عمومی و انقلاب چگنی در جمع خبرنگاران گفت که چند نفر در ارتباط با آتش‌سوزی‌های اخیر در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

او بیان کرد که این افراد بقایای محصولات کشاورزی را آتش زده بودند، اما این اقدام آنان حریق جنگل‌ها و مراتع چگنی را هم در برگرفت و ما در حال بررسی برای عمدی یا غیرعمدی بودن این حادثه هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب چگنی اعلام کرد که با عوامل آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان مطابق با قانون برخورد می‌شود و متهمان در صورت ارتکاب عمد به 3 تا 10 سال زندان محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/ 644/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir