نیروهای موردنیاز مرکز «نفس» به‌زودی تکمیل می‌شوند

نیروهای موردنیاز مرکز «نفس» به‌زودی تکمیل می‌شوند
شناسه خبـر : ۱۲۱۱۶۵ دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

خرم‌آباد - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نیروهای موردنیاز مرکز «نفس» یا «نجات فرزندان سقط» به‌زودی تکمیل می‌شوند.

به گزارش موج خبر، مریم کوشکی در جلسه هماهنگی تأمین نیروی مرکز نفس که در دفتر معاون بهداشت دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) مرکزی است که باهمت بسیج جامعه پزشکی و همکاری معاونت‌های مختلف دانشگاه و چند سازمان دیگر به‌منظور کاهش سقط‌های عمدی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز در سراسر کشور راه‌اندازی شده است، گفت: این مرکز در استان لرستان نیز اخیراً راه‌اندازی شده و از طریق حمایت‌های مالی، معنوی، روان‌شناسی و… در راستای پیشگیری از سقط‌های عمدی فعالیت خواهد کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: در زمینه تأمین نیرو برای این مرکز مقرر شده یک نفر ماما، یک نفر روان‌شناس و یک طلبه به‌صورت روزانه در این مرکز مستقر شوند که در این راستا ماما توسط معاونت درمان تأمین شده و نیروی روان‌شناس نیز به‌زودی در این مرکز مستقر خواهد شد.

کوشکی با تأکید بر اینکه در حوزه جوانی جمعیت به دنبال خلاقیت هستیم، عنوان کرد: برای نهادینه‌شدن فرهنگ فرزندآوری، به دنبال نوآوری و خلاقیت هستیم و باید از افرادی که در این زمینه خلاقیت دارند استقبال شود.

وی ادامه داد: تهیه مستند، کلیپ، پوستر و… با موضوع جوانی جمعیت و انتشار آن در رسانه‌ها، فضای مجازی، سطح شهر و مکان‌های عمومی در نهادینه‌کردن فرهنگ فرزندآوری تأثیر به سزایی خواهد داشت، لذا باید در این حوزه اقدامات بیشتری انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: در این راستا پوستر با موضوع جوانی جمعیت انتخاب شده و برای نصب در اتاق مدیران کل ادارات مختلف استان تهیه شده است.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir