راهبران آموزشی و تربیتی از طریق آزمون و مصاحبه انتخاب می‌شوند

راهبران آموزشی و تربیتی از طریق آزمون و مصاحبه انتخاب می‌شوند
شناسه خبـر : ۱۲۱۱۵۹ یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

خرم‌آباد - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان تأکید کرد: راهبران آموزشی و تربیتی امسال از طریق آزمون و مصاحبه انتخاب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار موج خبر، علی‌اکبر دریکوند امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: راهبران آموزشی و تربیتی با استفاده از شیوه‌ها و روش‌های مناسب و برگرفته از اسناد تحولی و اهداف آموزشی و تربیتی دروس، به هدایت و راهبری و نظارت مستمر مدارس کوچک، همت می‌گمارند و مسیر دستیابی به اهداف متعالی نظام آموزشی و تربیتی جمهوری اسلامی ایران را هموار می‌گردانند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین مؤلفه‌ها، استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی و تربیتی است، بیان داشت: راهبران آموزشی و تربیتی با ارائه خدمات مشاوره‌ای و مشارکت در شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده و تارکان تحصیل و بسط عدالت آموزشی از افت تحصیلی دانش‌آموزان جلوگیری می‌کنند و در مدارس چندپایه نیز باعث می‌شوند با نظارت بالینی و ارزیابی اثربخش از فعالیت‌های معلمان و دانش‌آموزان روستایی، عشایری اهداف دوره‌های تحصیلی ابتدایی سطح مهارت‌های حرفه‌ای معلمان ارتقا یابد که این مهم در ارتقا شاخص‌های آموزش‌وپرورش تأثیرگذار است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان، اظهار داشت: راهبران آموزشی در قالب برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه انتخاب می‌شوند تا شایسته‌ترین‌ها از نظر علمی برای این وظیفه و رسالت مهم برگزیده شوند.

دریکوند با بیان اینکه ۱۵۳ نفر به‌عنوان راهبر آموزشی در دوره ابتدایی استان انتخاب خواهند شد، گفت: ۳۰۶ نفر متقاضی راهبری در آزمون کتبی ۲۸ مردادماه و مصاحبه شرکت می‌کنند که افرادی که حائز بالاترین نمرات علمی و مصاحبه باشند به‌عنوان راهبر آموزشی و تربیتی اعلام می‌شوند.

وی تأکید کرد: در هر شهرستان و منطقه به‌ازای هر منطقه راهبر آموزشی و تربیتی دو نفر واجد شرایط با ارسال مدارک شامل حکم کارگزینی و فرم ۵۰۲ با تأییدیه حراست به معاونت آموزش ابتدایی استان ارسال تا در آزمون کتبی و مصاحبه شرکت کنند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir