بزررسی مسائل و چالشهای زیست محیطی خرم آبد و لرستان

بزررسی مسائل و چالشهای زیست محیطی خرم آبد و لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۱۴۸۸ چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: فعالان محیط زیست لرستان به عنوان سفیران فرهنگی می توانند در ارتقا سطح فرهنگ در جامعه برای حفاظت از محیط زیست موثر باشند.

به گزارشموج خبر لرستان ، سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی شهرستان خرم آباد در نشستی با حضور سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان مسائل و چالشهای زیست محیطی این شهرستان را بررسی و در این خصوص به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دراین نشست صمیمی که به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار گردید، ابتدا نمایندگان تشکل های زیست محیطی مسائل، موضوعات و دغدغه های زیست محیطی مربوط به حوزه این شهرستان را بصورت کامل بیان و مطالبات خود را در این خصوص مطرح نمودند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در ادامه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نشست صمیمی گفت: هر پیشرفت و اتفاق خوبی  و تغییر مثبتی که در حوزه محیط زیست رخ داده است؛ ماحصل همراهی و همکاری تشکل های زیست محیطی بوده است.

علی سالاروند آموزش و فرهنگ سازی را کلید واژه حفاظت موثر از محیط زیست عنوان نمود و افزود: مهمترین عامل در حفاظت از محیط زیست آموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی است و باید این فرهنگ به تمام اقشار مردم تسری پیدا کند تا تک تک افراد جامعه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت کنند.

وی گفت : فعالان محیط زیست لرستان به عنوان سفیران فرهنگی می توانند در ارتقا سطح فرهنگ  زیست محیطی  جامعه و تغییر نگرش ها  به منظور حفاظت از محیط زیست موثر باشند.

سالاروند اظهار داشت: امروز محیط‌زیست در حوزه‌های مختلف در معرض تهدید و خطر قرار دارد که برای رفع این دغدغه‌ها باید از ظرفیت انجمن‌ها مردم نهاد  نهایت استفاده را ببریم.

در پایان مقرر گردید ضمن برگزاری منظم این نشستها از توان علمی و تخصصی سمن های زیست محیطی در مباحث آموزشی و فرهنگی بخصوص در جوامع روستایی وعشایری حاشیه مناطق تحت مدیریت محیط زیست استفاده شود.

48

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir