نماینده ولی فقیه در لرستان: جوان محور بودن از شاخص‌های کانون مساجد است

نماینده ولی فقیه در لرستان: جوان محور بودن از شاخص‌های کانون مساجد است
شناسه خبـر : ۱۱۱۴۸۷ چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه گفت: محله محوری و جوان محور بودن از شاخص های فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

به گزارش موج خبر حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی روز چهارشنبه در نشست بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید از ظرفیت های دینی، فرهنگی، اقتصادی، بصیرتی و سیاسی به خوبی بهره برداری شود.

وی گفت: یکی از ظرفیت هایی که می تواند به حاکمیت دین خدا در همه عرصه ها کمک و ما را به آرمان و ارزش های دینی نزدیک کند، مسجد است که باید با محوریت ائمه جماعت در عرصه های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام  والمسلمین شاهرخی بیان کرد: خدمتگزاری به مردم، رسیدگی به محرومین، فعالیت های جهادی و انقلابی، شناسایی آسیب های اجتماعی و ارائه راه حل های مناسب برای مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله فعالیت های ارزشمند کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی اظهار داشت: همچنین تقویت وحدت، همدلی و هم افزایی از جمله نکات مهمی است که در فعالیت های مسجد محور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رهنمودهای رهبری چراغ راه است، افزود: برای تحقق اهداف کانون ها و تقویت برنامه های مسجد محور باید بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه تربیت جوانان مومن و متعهد مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه این نشست اظهار کرد: کانون های مساجد در خط مقدم فعالیت های فرهنگی و هنری قرار دارند و ظرفیتی برای توسعه عدالت فرهنگی هستند.

احمد حسین فتایی اظهار کرد: گستردگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق شهری، روستایی و کم برخوردار جامعه ضروری است در این راستا با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در مناطق روستایی، عشایری و کم برخوردار پیگیری می شود.

فتایی اظهار کرد: این مهم در قالب آموزش های رایگان فرهنگی و هنری در مناطق روستایی و عشایری و کم برخوردار شهری پیگیری خواهد شد.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان نیز در ادامه اظهار کرد: بیش از ۲۸ هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان عضویت دارند.

محمد ابدالی پور گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با هم افزایی و هماهنگی با ائمه جماعت، هیات امنا و پایگاه های مقاومت بسیج در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی و تقویت فرهنگ عمومی تلاش می کنند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه تلاش در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مهمترین رویکرد کانون های مساجد است، بیان کرد: ۴۲۸کانون  فرهنگی هنری در استان لرستان فعالیت می‌کنند که ۵۲ درصد آنها در مناطق شهری است.

وی بیان کرد: بیش از ۱۵۶ کتابخانه باز و مخزن دار در مساجد استان لرستان به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری راه اندازی شده است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir