فروشنده دلارهای تقلبی دستگیر شد

فروشنده دلارهای تقلبی دستگیر شد
شناسه خبـر : ۱۱۱۴۷۴ چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

رئیس پلیس فتا لرستان از دستگیری فروشنده دلارهای تقلبی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، سرهنگ آرش ابراهیمی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا از دریافت مبلغ سه هزار و ۱۰۰ دلار تقلبی در ازای فروش طلا توسط شخصی که خود را پزشک معرفی کرده بود در سایت دیوار شکایت قضائی تنظیم کرد.

وی گفت: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد زمانی وی آگهی فروش طلا و جواهراتش را در سایت دیوار ثبت می‌کند متهم با ارسال پیام خود را خریدار طلا معرفی می‌نماید که طی تماسی با شاکی بیان می‌کند در ازای خرید طلا مبلغ را به صورت نقدی و با دلار پرداخت می‌کند.

رئیس پلیس فتا لرستان ادامه داد: زمانی شاکی برای تبدیل دلارها به صرافی مراجعه می‌کند متوجه جعلی بودن اسکناس‌های تقلبی دلار می‌شود.

سرهنگ ابراهیمی گفت: با تحقیقات میدانی و اقدامات پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا استان متهم در یکی از استان‌های مرکزی مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مرجع قضائی تیمی از کارآگاهان پلیس فتا به مکان اختفا متهم اعزام شدند که ضمن دستگیری، همه ادله موجود نیز جمع آوری و به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی افزود: در محل اختفای متهم تعداد ۱۰۷ برگ اسکناس صد دلاری تقلبی، سه عدد گوشی تلفن همراه، یک فقره مهر جواهر سازی و طلا فروشی کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتا لرستان گفت: زمانی متهم در برابر ادله مکشوفه قرار گرفت لب به اعتراف گشود و ضمن قبولی بزه انتسابی هدف و انگیزه خود را نیاز مالی عنوان کرد.

سرهنگ ابراهیمی عنوان کرد: فضای مجازی به علت نوع ساختاری که دارد مکان مناسبی برای داد و ستد فلزات گران بها و ارزن نیست زیرا تحویل و فروش این محصولات نیاز به تأیید کارشناس مربوط دارد، شهروندان عزیز توجه داشته باشند در صورت مواجه شدن با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند از طریق سایت www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان فتا در میان بگذارند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir