فروشنده سه هزار و ۱۰۰ دلار تقلبی در لرستان دستگیر شد

فروشنده سه هزار و ۱۰۰ دلار تقلبی در لرستان دستگیر شد
شناسه خبـر : ۱۱۱۴۶۹ چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

خرم‌آباد - رییس پلیس فتای لرستان گفت: فردی که در ازای دریافت طلا ، سه هزار و ۱۰۰ دلار تقلبی را به یک شهروند این استان پرداخت کرده بود دستگیر شد.

به گزارش موج خبر سرهنگ "آرش ابراهیمی" روز چهارشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: شخصی با مراجعه به پلیس فتا از دریافت مبلغ سه هزار و ۱۰۰ دلار تقلبی در ازای فروش طلا توسط شخصی که خود را پزشک معرفی کرده بود، خبر داد.

وی اظهار داشت: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد زمانی وی آگهی فروش طلا و جواهراتش را در سایت دیوار ثبت می کند متهم با ارسال پیام خود را خریدار طلا معرفی می نماید که طی تماس با شاکی بیان کرده بود در ازای خرید طلا مبلغ را بصورت نقدی و با دلار پرداخت می کند.

وی ادامه داد: زمانی شاکی برای تبدیل دلارها به صرافی مراجعه می نماید متوجه جعلی بودن اسکناس های تقلبی دلار می شود.

سرهنگ ابراهیمی گفت: با تحقیقات میدانی و اقدامات پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتای استان، متهم در یکی از استان های مرکزی مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مرجع قضایی تیمی از کارآگاهان پلیس فتا به مکان اختفا متهم اعزام شدند که ضمن دستگیری وی، تمامی ادله موجود نیز جمع آوری و به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی افزود: در محل اختفای متهم، ۱۰۷ برگ اسکناس ۱۰۰دلاری تقلبی، سه عدد گوشی تلفن همراه و یک فقره مهر جواهرسازی و طلا فروشی کشف و ضبط گردید و زمانی متهم در برابر ادله مکشوفه قرار گرفت لب به اعتراف گشود و ضمن قبولی بزه انتسابی هدف و انگیزه خود را نیاز مالی عنوان کرد.

وی یادآور شد: فضای مجازی به علت نوع ساختاری که دارد مکان مناسبی برای داد و ستد فلزات گرانبها نیست چراکه تحویل و فروش این محصولات نیاز به  تایید کارشناس مربوطه دارد بنابراین شهروندان باید در صورت مواجه شدن با  هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی، گزارش آن را از طریق سایت www.cyberpolice.ir یا  شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان فتا در میان بگذارند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir