۱۴ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه لرستان فعالیت دارند

۱۴ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه لرستان فعالیت دارند
شناسه خبـر : ۸۲۰۷۹ جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان گفت: در حال حاضر ۱۴ واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند که شامل تیم‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش بنیان و غیره می‌شوند.

محمد فیضیان، معاون پژوهشی دانشگاه لرستان در گفتگو با موج خبر، گفت: مرکز نوآوری دانشگاه لرستان در سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شده و حدودا ۸ هسته فناور در این مرکز فعال هستند و دستاورد‌هایی داشتند.


فیضیان افزود: فعالیت این مرکز در دانشگاه لرستان موجب تقویت بخش ارتباط با صنعت شده و به واسطه آن توانستیم تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌هایی با نهاد‌های خارج از دانشگاه منعقد کنیم و دانشجویان را به سمت فعالیت در این مرکز و تشکیل هسته‌های فناورانه و نوآورانه هدایت کنیم.


معاون پژوهشی دانشگاه لرستان ادامه داد: در این مرکز، به دانشجویانی که در واحد‌ها و هسته‌های فناورانه فعالیت دارند،مشاوره‌های رایگان ارائه می‌دهیم و حتی به سایر دانشجویان کمک می‌کنیم تا به توانایی‌های خود در این بخش پی ببرند و واحد تشکیل دهند.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه لرستان فعالیت دارند که شامل تیم‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش بنیان و... می‌شوند و به واسطه دستاورد‌هایی که در این واحد‌ها داشتند، توانستند به درآمدزایی هم برسند.


فیضیان ابراز کرد: طراحی پرینتر سه بعدی و طراحی دستگاه آزمایش و کیفیت سنجی بتن از جمله دستاورد‌های دانشگاه لرستان در مرکز رشد مذکور است که به واسطه آن، واحد‌های مستقر در این مرکز توانستند با نهاد‌های خارج از دانشگاه قرارداد‌های منعقد کنند و درآمدزایی داشته باشند.


وی اظهار کرد: واحد‌های مذکور در دانشگاه مستقر هستند و مورد حمایت قرار گرفتند؛ از این واحدها تا زمانی که تبدیل به شرکت دانش بنیان نشوند و به درآمدزایی نرسند اجاره بهایی اخذ نمی‌کنیم و بنا داریم با معرفی مرکز رشد به سایر دانشجویان، بر تعداد آن‌ها اضافه کنیم.

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir