هفت هزار کیلومتر راه روستایی کشور بهسازی و آسفالت شد

هفت هزار کیلومتر راه روستایی کشور بهسازی و آسفالت شد
شناسه خبـر : ۶۵۲۸۴ چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳

خرم‌آباد - معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: هفت هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور کمتر از ۲ سال گذشته بهسازی و آسفالت شده که یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر بیشتر از تعهد بوده است.

به گزارش موج خبر شعبانعلی خاوری روز چهارشنبه در بازدید از راههای روستایی لرستان اظهار کرد: با واگذاری تکلیف ساخت راه های روستایی به سازمان راهداری و ضرورت کار جهادی و بسیجی در این حوزه، طرح ابرار یک (اقدام‌برای راههای اولویت دار روستایی) براساس سیاست های مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری، با هدفگذاری ۲ هزار کیلومتر در سال ۹۸ و سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال ۹۹ آغاز شد.

وی گفت: با اقدامات جهادی استان‌ها در پایان شهریور ۹۹، هفت هزار کیلومتر از شبکه راه های روستایی کشور بهسازی و آسفالت شد که یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر بیشتر از برنامه و قبل از زمانبندی محقق شده است.

خاوری افزود: بر همین اساس مقام عالی وزارت راه و شهرسازی مهرماه سال جاری در برنامه گرامیداشت روز روستا، بهسازی و آسفالت سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر دیگر را به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکلیف کرد.

وی ادامه داد: با توجه به هدفگذاری برنامه ششم توسعه نسبت به اولویت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار کشور و وجود هشت هزار و ۴۱۲ روستای فاقد راه آسفالته، طرح ابرار ۲ بر پایه طرح ابرار یک تعریف شد و در قالب آن بهسازی و آسفالت ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی کلید خورد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir