۹۰۰مزار شهید در لرستان نیازمند ساماندهی است

۹۰۰مزار شهید در لرستان نیازمند ساماندهی است
شناسه خبـر : ۳۶۱۶۹ دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

 سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ۹۰۰ مزار شهید در این استان ساماندهی نشده است که باید اعتبار لازم برای این مهم اختصاص یابد.

 محمود زرین جویی در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: گلزارهای شهدای استان که بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا پایان سال تکمیل می شوند.

وی گفت: سال گذشته نیز تعدادی از قبور مطهر شهدای شهر معمولان بر اثر سیل دچار مشکل شد و اکنون ۳۳ مزار شهید این شهر در معرض ریزش است که باید اعتباری برای ساماندهی این وضعیت در نظر گرفته شود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان همچنین اظهار داشت: تامین مسکن سه هزار نفر از خانواده ایثارگران استان که تاکنون از مزایا و خدمات این بخش استفاده نکرده‌اند در دستورکار و کمیته ای در این راستا تشکیل شده است.

زرین جویی به قرارداد بنیاد شهید و استانداری لرستان برای ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ شغل خانواده ایثارگران در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا فراهم کردن شرایط برای یکهزار و ۵۰۰ خود اشتغالی، جذب ۳۰۰ نفر از ایثارگران در ادارات و استخدام ۷۰۰ نفر از ایثارگران در کارگاه‌های تابعه پیگیری می‌شود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اظهار داشت: استانداری لرستان به تمامی دستگاه های مشمول ابلاغ کند تا نسبت به اختصاص ۲۵ درصد استخدامی ها برای ایثارگران اقدام نمایند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تصریح کرد: مدافعان سلامت با شیوع کرونا برای خدمات رسانی اقدام کردند و با تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت برای کاهش مشکلات گام برداشتند و تعدادی از آنان نیز به شهادت رسیدند.

زرین جویی با اشاره به طرح سپاس گفت: تجلیل و سرکشی از خانواده شهدای سلامت، در دستور کار است که با توجه به شرایط کرونا می‌توان از طریق تماس تلفنی با این خانواده‌ها در ارتباط بود.

وی با تاکید بر نصب المان (نماد) شهدا  در ساختمان های اداری استان اظهار داشت: تصاویر شهدا در معابر لرستان وضعیت خوبی ندارد و باید اعتبار لازم برای نوسازی آن تخصیص داده شود.

وی با اشاره به موزه شهدای دانش آموز بروجرد نیز گفت:‌ دبستان فیاض بخش و امام حسن مجتبی(ع) بروجرد در دوران دفاع مقدس مورد تعرض دشمن قرار گرفت و بمباران شد و ۶۸ دانش آموز در این حمله شهید شدند که طی مکاتبات صورت گرفته اقداماتی برای راه اندازی موزه شهدای دانش آموز در این مدرسه انجام شده است.

لرستان بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، ۸۳۷ نفر آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و اکنون ۲ هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵ درصد، ۶ هزار و ۳۷۹ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد و ۲۶۳ نفر جانباز ۷۰ درصد به بالا در این استان هستند که با تبعات و عارضه های مجروحیت همچنان مبارزه می کنند.

 

 

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir