گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل به طور رسمی تجدید فعالیت کرد

گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل به طور رسمی تجدید فعالیت کرد
شناسه خبـر : ۱۲۸۱۱ دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

سفیر ایران در برازیلیا از تجدید فعالیت رسمی گروه دوستی پارلمانی تهران و برازیلیا در پارلمان برزیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، «حسین قریبی» سفیر ایران در برزیل طی پیامی به مناسبت هفتم سپتامبر، یکصد و نود و هشتمین سالگرد استقلال برزیل، ضمن تبریک این روز به مردم و دولت این کشور، از تجدید فعالیت رسمی گروه دوستی پارلمانی تهران و  برازیلیا در پارلمان برزیل خبر داد.

بعد از حدود دو سال رکود و عدم فعالیت گروه دوستی از زمان انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۸، گروه جدید متشکل از ۹۳ سناتور و نماینده از احزاب و جناح‌های مختلف سیاسی و با ترکیب هیات رئیسه جدید کار خود را آغاز کرد.

در هیات رییسه گروه دوستی دو کشور، سه نفر سناتور و پنج نماینده مجلس برزیل حضور دارند که در جهت تسهیل روابط بین پارلمانی دو کشور و به منظور ارتقای سطح مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و برزیل فعالیت می‌کنند.  

کنگره برزیل متشکل از دو مجلس سنا و نمایندگان، حوزه‌های انتخابیه در ۲۷ ایالت برزیل را نمایندگی می‌کنند و همواره جایگاه مهمی در توسعه و ارتقای روابط دو کشور داشته است.  

روابط دوجانبه ایران و برزیل به ویژه در دوران پساکرونایی و تلاش‌های دسته‌جمعی ملت‌ها برای رفع آسیب‌های اقتصادی و ایجاد امنیت فراگیر در قالب چندجانبه‌گرایی واجد اهمیت ویژه‌ای است.

روابط تهران و  برازیلیا سابقه‌ای ۱۱۷ ساله دارد و ایران نخستین کشوری بود که سفارت خود را در پایتخت جدید برزیل در سال ۱۳۳۹ (۱۹۶۰) بازگشایی کرد.  

 

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir