دوره کمبود مرغ در بروجرد باز شروع شد

دوره کمبود مرغ در بروجرد باز شروع شد
شناسه خبـر : ۱۲۴۰۱۵ یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

یکی از علل کمبود مرغ در بروجرد گرانتر بودن آن در شهرهای اطراف است و دلیل دیگر این است که مرغداران به دلیل گران بودن نهاده جوجه ریزی نمی‌کنند.

 به گزارش خبرنگار موج خبر از بروجرد، چند روزی است که مرغ در فروشگاه‌های بروجرد کمیاب شده و شهروندان برای خرید مرغ مورد نیاز خود با مشکلاتی روبرو هستند. با گشت و گذاری در شهر و بازدید از فروشگاه‌های عرضه مرغ با ویترین خالی آنان مواجه می‌شویم.

برخی فروشندگان مرغ در جواب سوال اینکه چرا مرغ ندارید می‌گویند کمبود مرغ وجود ندارد و دوباره بحث افزایش قیمت را پیش می‌کشند.

یکی از شهروندان بروجردی که به دنبال تهیه مرغ فروشگاه‌ها را یکی یکی سر می‌زد، به خبرنگار موج خبر گفت: مشکل تهیه مرغ در بروجرد به یک دغدغه تبدیل شده است، به صورت دوره‌ای مرغ با کمبود مواجه می‌شود.

روزبهانی افزود: مسئولان مربوطه باید مشکل را حل کنند، پای دلال بازی و واسطه‌ها حذف شود.

یک بانوی شهروند بروجردی نیز گفت: هر وقت مرغ کمیاب می شود بحث گرانی در پیش است برخی فروشگاه‌ها مرغ را به صورت قطعه بندی و‌ گرانتر عرضه می‌کنند.

فتح الهی افزود: اگر مرغ کم است پس چرا به صورت قطعه بندی وجود دارد، مسئولان باید به طور جدی به این مسئله ورود کنند، برخی دنبال سود جویی هستند.

علت کمبود مرغ چیست؟

در همین راستا رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: یکی از دلایل کمبود مرغ گرانتر بودن آن در شهرهای اطراف است، برخی مرغ را در شهرهای اطراف گرانتر می‌فروشند.

جواد گودرزی در گفت‌‌وگو با خبرنگار موج خبر بروجرد افزود: بخشی از کمبود نیز مربوط به جوجه ریزی است که مرغداران به دلیل گران بودن نهادها جوجه ریزی نمی‌کنند، مرغداران برخی از نهادها را به صورت آزاد تهیه می‌کنند.

وی اظهار داشت: هر مرغدار در طول دوره جوجه ریزی اجازه دارد ۳۰ درصد اضافه جوجه ریزی کند، در طول دوره جوجه ریزی ۱۰ درصد تلفات برای وی محاسبه می‌شود، لذا مرغ مازاد در صورت کمی تلفات به دیگر شهرستان‌ها صادر می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: هم اکنون که در شهرستان بروجرد کمبود مرغ وجود دارد باید از دیگر شهرستان‌ها طبق توافق قبلی تامین شود که متاسفانه این کار انجام نمی‌شود.

گودرزی با اشاره به اینکه تا زمانی اختلاف قیمت مرغ درست نشود مشکلات وجود دارد، افزود: روزانه ۱۷ تن مرغ در شرایط عادی در شهرستان بروجرد مصرف می شود، وقتی شرایط بحرانی می شود تا ۵۰ تن هم کمبود وجود دارد.

وی اظهار داشت: ۱۵۰ واحد مرغداری در شهرستان بروجرد وجود دارد که به صورت میانگین ۷۰ تا ۸۰ واحد در هر دوره اقدام به جوجه ریزی می‌کنند.

وی بیان کرد: در هر دوره ۹۰۰ هزار قطعه تعهد تولید داریم ولی در مهرماه ۴۵۰ قطعه تولید شده که الان مشکل ایجاد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در حالت عادی برای تامین مرغ مشکلی وجود ندارد ولی باید دیگر شهرستان‌ها همکاری کنند و مازاد مرغ خود را به بروجرد تحویل دهند تا دوره بحرانی به اتمام برسد.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir