کارخانه نساجی جمعیت هلال احمر در دلفان احداث می‌شود

کارخانه نساجی جمعیت هلال احمر در دلفان احداث می‌شود
شناسه خبـر : ۱۲۳۰۰۰ یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

استاندار لرستان از راه‌اندازی کارخانه نساجی تامین اقلام مورد نیاز جمعیت هلال احمر در دلفان خبر داد.

به گزارش موج خبر از دلفان، فرهاد زیویار عصر امروز در آئین بهره‌برداری از واحد تولیدی مبلمان شهری دلفان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کارگاه در نوع خود در سطح کشور خاص است که در زمینی به مساحت سه هزار و ۲۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال احداث شده است.

زیویار با بیان اینکه با بهرداری از این طرح زمینه اشتغال ۳۱ نفر به‌صورت مستقیم فراهم شده است افزود: این طرح با هدف تامین نیازهای مبلمان شهری نورآباد احداث شده است و علاوه بر این، تولیدات این واحد به شهر و استان‌های مجاور صادر می‌شود.

استاندار لرستان گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته با رئیس جمعیت هلال احمر کشور و پیگیری‌های دبیرکل جمعیت، کارخانه نساجی، به منظور تامین اقلام امدادی مورد نیاز جمعیت هلال احمر، در استان لرستان ساخته خواهد شد.

زیویار با اشاره به فعالیت شرکت صنایع نساجی هلال ایران گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته شرکت‌های تولیدی به استان لرستان منتقل خواهند شد. 

وی با بیان اینکه فاز نخست ساخت این کارخانه طی چند روز آینده راه‌اندازی خواهد شد افزود: در صورت راه‌اندازی هر دو فاز برای ۶۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.

استاندار لرستان درباره شبهه طرح راه‌آهن لرستان و کردستان نیز گفت: اطلاعات تیم مدیریتی و رسانه‌های شناسنامه‌دار استان اطلاعات بدون مبنایی نیست، در این رابطه نیز به نقل از معاون وزیر راه، راه آهن کردستان ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و راه آهن لرستان ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی با اشاره به مشکلات حقوقی عدیده‌ راه‌آهن لرستان گفت: بروزرسانی مصوبه ۸ -۷ ماه زمان برد و زمانی که اصل مصوبه بنا شد در دستور کار قرار بگیرد و تبدیل به ابلاغ ۱.۲ میلیارد دلاری شود نیز یک سال زمان برد. 

استاندار لرستان گفت: براساس مستندات وزارت راه و شهرسازی ۲۵ هزار میلیارد تومان قرارداد به منظور راه‌آهن لرستان منعقد شده است و قرارگاه خاتم نیز به عنوان مجری طرح به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir