باند زنده‌گیری پرندگان وحشی در دلفان دستگیر شد

باند زنده‌گیری پرندگان وحشی در دلفان دستگیر شد
شناسه خبـر : ۸۲۴۰۳ شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶

خرم‌آباد - رئیس اداره محیط زیست شهرستان دلفان لرستان از دستگیری باند زنده‌گیری پرندگان وحشی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه سه نفر متخلف زنده‌گیری کبک دستگیر شد.

به گزارش موج خبر، "رامین رحمتی" روز شنبه به خبرنگاران اعلام کرد:نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در حین گشت و کنترل در سطح حوزه استحفاظی و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان جهت جلوگیری از تخلفات زیست محیطی، سه نفر  متخلف زنده گیری پرندگان وحشی را دستگیر و از آنها هشت قطعه کبک به همراه وسایل زنده گیری پرنده، شامل پنج عدد قفس و سه رشته دام زنده گیری کشف و ضبط شد.

رحمتی تصریح کرد: این متخلفان که از استان‌های همجوار بودند، پس از بازجویی مقدماتی جهت سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع و ادوات کشف شده از آنها تا صدور رای قطعی به صورت امانی زیر نظر این اداره نگهداری می شود.  

وی اظهار داشت: محیط بانان این اداره پس از اطمینان از سلامتی و قابلیت برگشت این پرندگان به طبیعت اقدام به رها سازی پرندگان در دامن طبیعت خواهند کرد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دلفان از همه دوستداران محیط زیست درخواست کرد هر گونه تخلفات زیست محیطی را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست و یا به سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰اطلاع دهند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir