۸۰ طلبه در حوزه ولی عصر(عج) بروجرد مشغول تحصیل هستند

۸۰ طلبه در حوزه ولی عصر(عج) بروجرد مشغول تحصیل هستند
شناسه خبـر : ۶۵۴۷۷ پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

بروجرد - رییس حوزه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد گفت: ۸۰ طلبه در مقطع سطح یک در حوزه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام و المسلمین امیر گودرزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: مدرسه علمیه ولی عصر(عج) در سال ۷۳ تاسیس شده است، موسس این مدرسه مرحوم حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ ابراهیم نجفی بروجردی بودند.

وی اظهار داشت: حوزه علمیه ولی عصر(عج)  دارای سطح یک حوزه و ۸۰ طلبه می باشد که از پایه اول تا ششم در مباحث ادبیات عرب، فقه و اصول، منطق و عقاید در حال تحصیل می باشند.

رئیس حوزه علمیه ولی عصر(عج) گفت: در ایام کرونا دروس به صورت مجازی برگزار شد و با بهتر شدن اوضاع در شهرستان دروس بعضی از طلاب به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و بعضی به صورت مجازی برگزار می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی افزود: با یاری خداوند متعال در سال تحصیلی جدید ۹۹/۴۰۰ این مدرسه علمیه طلبه پایه اول در مقطع سیکل پذیرش میکند، که امیدواریم جوانان مومن و انقلابی جهت ثبت نام و پذیرش در حوزه های علمیه اقدام کنند. وی با اشاره به وظیفه روحانیت که سنگین تر از گذشته است گفت: حوزه های علمیه در کنار تربیت و درس و بحث و تهذیب نفس باید روحیه انقلابی را در خود حفظ کنند، چرا که دشمن به دنبال نفوذ و رخنه و از بین بردن روحیه انقلابی در حوزه های علمیه می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: حوزه های علمیه نیاز به تحرک و پویایی در مسائل سیاسی و جهانی دارند که این باعث تقویت دین اسلام می شود، رهبر معظم انقلاب می فرماید: روحانیت سرباز و خادم دین است و اگر منفعلانه حرکت کند قطعاً دین ضربه خواهد خورد و این مسئله با فلسفه وجودی روحانیت در تضاد است.

حجت الاسلام گودرزی افزود: بسیار مهم است که حوزه های علمیه به سمت تربیت واقعی طلاب از جهت علمی، اخلاقی، سیاسی و بصیرتی حرکت کنند و در این مسیر ذره ای توقف نکنند.

وی با اشاره به سخنان مهم رهبری در مورد حوزه های علمیه گفت: در همین رابطه رهبر معظم انقلاب می فرماید: شناساندن معارف دینی به مردم بخشی از وظایف حوزه‌های علمیه است و بخش دیگر این وظیفه، محقق کردن معارف دینی در متن زندگی مردم است،  کاری که حوزه و بزرگان حوزه در زمان مبارزات منتهی به تشکیل جمهوری اسلامی انجام دادند، دقیقاً جزو وظایف ذاتی و هویتی حوزه بود.

وی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه برای تحقق دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه، سپس جامعه‌ی اسلامی، و بعد از آن تمدن حقیقی اسلامی مسئولیت های سنگینی دارند که باید با فکر و تعمق، این وظایف را درک و برای اداء آنها برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

وی بیان کرد: تقویت گفتمان های انقلابی در میان مردم سراسر کشور جهت افزایش معرفت جامعه، با توجه به حرفهای خوبی که درباره‌ «سبک زندگی»، «حکمرانی اسلامی»، «استقرار توحید در جامعه»، «مبارزه با طواغیت» و مسئله‌ی مهم «عدالت» زده شده است بسیار ضروری است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir