سند افتخار خاطرات والدین شهدای لرستان تدوین می‌شود

سند افتخار خاطرات والدین شهدای لرستان تدوین می‌شود
شناسه خبـر : ۶۵۴۴۵ پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

خرم آباد - مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران لرستان گفت: سند افتخار از خاطرات والدین شهدا به منظور ماندگاری این آثار برای نسل های آینده در استان تدوین و تهیه می شود.

به گزارش موج خبر، محمود زرین جویی روز پنجشنبه درباره اجرای طرح سند افتخار افزود: تعامل خوبی بین بنیاد شهید و صدا و سیمای مرکز لرستان در خصوص تولید و پخش آثار مرتبط با ایثار و شهادت وجود دارد تا ضبط و پخش خاطرات والدین معظم شهدا تحت عنوان سند افتخار را گردآوری کنیم.

وی اظهار داشت: سند افتخار برنامه ای است که از سال گذشته با تاکید مقام معظم رهبری و اعتباری که برای این امر اختصاص یافت، عملیاتی شده است و تاکنون تعداد ۹۸ برنامه از والدین معظم شهدا در سراسر استان ضبط و از سیمای مرکز افلاک پخش شده است.
وی بیان کرد: با توجه به کهولت سنی والدین شهدا ضرورت دارد با سرعت بیشتری این طرح اجرایی شود تا از این گنجینه ارزشمند که تاریخ شفاهی انقلاب و جنگ تحمیلی و نیز سیره و سبک زندگی شهدا است بی‌بهره نباشیم.
زرین جویی پیام‌رسانی و اطلاع‌رسانی خاطرات والدین معظم شهدا را از اولویت‌های بنیاد برشمرد و تصریح کرد: سیاست راهبردی بنیاد شهید به غیر از ثبت و ضبط این خاطرات، انتقال این پیام‌های معنوی و الگوهای زندگی به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی است.
وی با تقدیر از همکاری مطلوب صدا و سیمای مرکز لرستان گفت: در تفاهم نامه ای جدیدی که بین معاونت فرهنگی و آموزشی بنیادشهید و صدا و سیما منعقد شد مقرر شد که در سال جدید با توجه به محدودیت هایی که به واسطه شیوع ویروس کرونا وجود دارد برای تعداد ۶۵ نفر از والدین و همسران معظم شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استان برنامه سند افتخار ضبط و از سیمای مرکز افلاک پخش شود.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹  جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir