کاهش رشد تورم و جذب هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه در لرستان

کاهش رشد تورم و جذب هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه در لرستان
شناسه خبـر : ۶۵۳۶۶ پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: شاخص کل خانوار‌های کشور ۱.۸ درصد نسبت به ماه گذشته (آذرماه) افزایش داشته که این افزایش در لرستان ۱.۶ درصد بوده و نشان دهنده کاهش رشد شتابان تورم در ماه‌های گذشته است.

به گزارش   موج خبر  از لرستان، حسین سلاحورزی رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان، با اشاره انتشار تورم دی‌ماه توسط مرکز آمار، اظهار کرد: خلاصه آمار نشان می‌دهد در بخش شاخص کل خانوار‌های روستایی در حالی که میزان رشد تورم نسبت به ماه قبل حدود ۱.۷ درصد بوده، در لرستان این آمار ۱.۶ درصد بوده که از متوسط کشوری کمتر بوده است.

او بیان کرد: در بخش شاخص کل خانواده‌های شهری نیز در حالی که متوسط رشد کشور ۱.۹ درصد بوده، در لرستان این میزان ۱.۶ درصد است، ضمن اینکه شاخص کل خانوار‌های کشور ۱.۸ درصد نسبت به ماه گذشته (آذرماه) افزایش داشته که این افزایش در لرستان ۱.۶ بوده و نشان دهنده کاهش رشد شتابان تورم در ماه‌های گذشته است.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد بیشترین میزان کاهش رشد را مربوط به بخش خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها عنوان کرد.

سلاحورزی بیان داشت: با توجه به تحولات پیش‌رو در عرصه اقتصاد کشور طی ماه‌های آینده، امکان دارد سرمایه‌گذاری خارجی تا حدودی فراهم شود.

او  با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود هدف‌گذاری برای لرستان ۱۴۰۰ انجام شود، افزود: صرف‌نظر از برنامه‌های مدون و مصوب، ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه جدید از سه محور بازار پول، بازار سرمایه و بورس و همچنین سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی جذب کنیم.

نائب رئیس اتاق ایران تحقق این موضوع را مستلزم تدوین یک برنامه منسجم و شناسایی طرح‌های توسعه‌ای است.

انتهای پیام/ر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir