ترویج کتابخوانی، همراهی همه دستگاه‌ها و جامعه را می‌طلبد

ترویج کتابخوانی، همراهی همه دستگاه‌ها و جامعه را می‌طلبد
شناسه خبـر : ۴۱۹۰۰ یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

 فرماندار دلفان گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، همراهی تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و همچنین مشارکت افراد جامعه را می‌طلبد.

حشمت بهمنی روز یکشنبه در آیینی که به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی برگزار شد، افزود: کتاب میراثی ماندگار و پدیده شکوهمندی است که زندگی بشر را روشن می‌کند و خداوند بزرگ نیز معجزه ابدی آخرین فرستاده‌اش را کتاب قرار داد؛ کتابی که سرآمد همه کتاب‌هاست، آیین آسمانی ما، پرچمدار کتاب و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: کاوش در تاریخ اسلام این حقیقت را روشن می‌کند که اسلام، دین اندیشه و معرفت، آیین دانش و معنویت است و ما وارث نظام گران‌بها و فرهنگ پویا و تمدن والای اسلامی هستیم؛ تا به چه میزان با برخورداری از آثار مکتوب در راه احیای این فرهنگ بکوشیم.
فرماندار دلفان اظهار داشت: بدون تردید توسعه و ترویج این فرهنگ شایسته، همراهی تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و همچنین مشارکت آحاد افراد جامعه را می‌طلبد، به همین منظور متولیان امور بایستی به مقوله مهم کتاب و کتابخوانی و البته بالا بردن سرانه مطالعه در همه مناطق شهری و روستایی توجهی ویژه داشته باشند. 

بهمنی افزود :‌ هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی برای قدردانی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی، کتابداران و فعالین فرهنگی این حوزه است که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تلاش می‌کنند.
 

 

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir