فرماندار دلفان:

شیوع کرونا در دلفان نگران کننده شده است

شیوع کرونا در دلفان نگران کننده شده است
شناسه خبـر : ۳۱۸۳۹ چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵

 فرماندار دلفان گفت: امکانات و تجهیزات درمانی شهرستان برای مقابله با کووید ۱۹ کافی نیست و وضعیت بیماری نگران کننده شده است.

به گزارش موج خبر حشمت بهمنی روز چهارشنبه در جلسه شهرستانی ستاد مدیریت کرونا افزود:‌ اقلام محافظتی کادر درمان، دستگاه سی تی اسکن و ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) از مهمترین نیازهای دلفان است که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی لرستان به صورت ویژه نسبت به تخصیص این تجهیزات و اعتبارات لازم به شهرستان اقدام نماید.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی عمومی و شبکه ای فضای مجازی در خصوص کرونا اظهار داشت: باوجود اطلاع رسانی گسترده در خصوص این ویروس و آثار مخرب آن، همچنان شاهد برگزاری مراسم غیر ضروری از جمله مجالس ترحیم و عروسی در روستاها و باغ های حاشیه شهر هستیم.

فرماندار دلفان تصریح کرد: همچنین تجمع مردم دربانک ها، دفاتر پیشخوان و کافی نت ها بالا بوده و این موضوع باعث گسترش آمار مبتلایان در یک ماه گذشته شده است. 

بهمنی گفت: با توجه به آمار بالای مبتلایان کرونا در شهرستان دلفان هر گونه مجالس عمومی جشن و عزا تا اطلاع ثانوی ممنوع است و با برگزارکندگان و بانیان مراسم بدون مجوز برخورد جدی و قانونی می شود.

وی افزود: افراد ناقل بسیاری بدون علائم ظاهری کرونا هستند بنابراین تنها راه کنترل و مقابله با این ویروس، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده همگانی از ماسک است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان نیز با ابراز نگرانی از افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان گفت: این وضعیت با توجه به کمبود نیروی انسانی، کارایی کادر درمان را برای ارائه خدمات به بیماران دچار مشکل می‌کند.

امیر رضایی خواستار ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی در شهرستان دلفان شد و افزود: مجالس و تجمع ها دلیل گسترش شیوع کرونا هستند.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال لرستان واقع شده است.

  

 

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir