با مخلین آرامش و امنیت مردم برخورد شدید می‌شود

 با مخلین آرامش و امنیت مردم برخورد شدید می‌شود
شناسه خبـر : ۳۱۷۰۰ چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم آباد گفت: هر اقدامی که موجب سلب آرامش مردم و امنیت عمومی و یا موجب احساس ناامنی مردم و یا موجب لطمه زدن به نظام جمهوری اسلامی خصوصا رهبر شود یا در مخالفت با اسلام و شرع باشد؛ خط قرمز دادستانی است و به شدت برخورد و کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش موج خبر، « داریوش شاهون وند» افزود: در بحث جرایم نیز کمترین مورد تیراندازی است که حدود ۵ ماه اول تقریبا ۱۰ مورد تیراندازی داشته ایم، در شهریورماه تیراندازی ۷۰ درصد کاهش یافت و در مهرماه از ۳۰ درصد باقیمانده باز ۱۵ تا ۱۶ درصد کاهش را داشته ایم.

وی ادامه داد: مهر ماه فقط در خرم آباد ۳ مورد داشته ایم، یک مورد در چغلوندی بود که دعوا بین دو پسر عمو بود ؛ مورد دیگر در محله فلک الدین بود که درگیری لحظه ای بود و بعدی هم در ماسور بود که آن هم طایفه ای نبود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم آباد اظهار کرد: در بحث تیراندازی، این کاهش ها خود به نوعی یک رکود در مهرماه محسوب می شود که امیدواریم در ماههای بعد نیز همین مورد را در خرم آباد به صفر برسانیم.

شاهون وند بیان کرد: موضوع بعدی نزاع و درگیری مسلحانه با سلاح های سرد است که  حمل سلاح سرد جنگی جرم و با آن برخورد شدید داریم و در صورتی که در وسایل نقلیه هم باشند، توقیف می شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در خرم آباد هیچ گونه سرقت مسلحانه ای به معنای اخص کلمه نداریم اما شاید به معنای عموم داشته باشیم که ۹۹ درصد ایراد از خود مردم است که اگر نظارت بیشتری بر نحوه رفت و آمدها و ... شان داشتند شاید این موضوع تحقق پیدا نمی کرد.

شاهون وند همچنین عنوان کرد: هیچ گونه ارفاقی برای مجرمین خطرناک و جرایم خشن صورت نمی گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم آباد اظهار کرد: قسمت اصلی به وجود آمدن سرقت ها  به وضعیت اقتصادی بر می گردد؛ معتادان و متجاهرین بیشترین سرقت های خرد را انجام می دهند.

شاهون وند گفت: مشکل بحث کرونا بود که جمع آوری می شوند اما به دلیل کرونا نگهداری شان عملا غیر ممکن شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم آباد بیان کرد: موضوع بعدی مبارزه جدی با اراذل و اوباش بوده که تقریبا شاید ۸۰ درصد موفق بوده ایم اما هنوز به آنچه مدنظرمان بوده نرسیده ایم و انشالا خواهیم رسید.

وی ادامه داد: بحث صید و شکار را داشته ایم که با محیط بانان درگیر شدند و به فوریت بازداشت موقت شدند و فشار آورده اند که رضایت بگیرند حتی اگر محیط زیست هم رضایت بدهد ما کوتاه نمی آییم زیرا بازتاب بسیار بدی در جامعه داشته است.

شاهون وند تصریح کرد: اگر قرار باشد برای هر شکار، درگیری داشته باشیم سنگ روی سنگ بند نمی شود اینگونه رفتاترهای خشونت آمیز و ... در شان ما نیست و شاید اقدام بسیار زیباتر این بود که محیط بانان بسیار خوب رفتار کردند و می توانستند براحتی تیراندازی کنند چون دفاع مشروط بود و هیچ گونه مشکلی نداشت اما بر اعصاب خودشان مسلط بودند و رفتار و برخورد بسیار خوبی داشتند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم آباد همچنین به موضوع حمایت از رسانه هاغ نیز اشاره کرد و گفت: از رسانه ها خصوصا با توجه به نوع فعالیت هایشان به صورت قاطعانه حمایت می کنیم؛ منتهی مشروط بر اینکه مطالب و انتقاداتشان در چارچوب شرع، عقل، انصاف و ... و به دور از غرض و خواسته شخصی و با ارائه راهکار باشد.

 

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir