طرح «تدبیر» در ۸۲۰ آموزشگاه لرستان اجرا می شود

 طرح «تدبیر» در ۸۲۰ آموزشگاه لرستان اجرا می شود
شناسه خبـر : ۲۳۲۰۶ چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸

 معاون آموزش و پرورش لرستان از اجرای طرح «تدبیر» در ۸۲۰ آموزشگاه مستقل دولتی و غیر دولتی این استان خبر داد.

به گزارش موج خبر، رقیه معتمدی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح تدبیر در ۸۲۰ آموزشگاه مستقل دولتی و غیر دولتی لرستان خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش بهبود عملکرد مدیریت آموزشگاهی را عاملی مهم در ارتقا کیفیت آموزش و پرورش دانسته و آن را به عنوان یکی از سیاست‌های بهبود کیفیت اعلام کرده است.

وی، افزود: مدیریت مدارس سطحی از مدیریت و رهبری است که، برای هدایت برنامه‌ها، فعالیت‌ها و تلاش‌های جمعی در جهت آرمان‌ها، اهداف، راهبردها و سیاست‌های آموزش و پرورش تلاش کند، اگر مدیریت مدارس نقش و وظیفه خود در هدایت فرایندهای آموزشی و پرورشی را به درستی ایفا کند، مدرسه به کانون تربیت محله تبدیل شده و شرایط برای تحقق اهداف آموزش و پرورش فراهم می‌شود.

معاون آموزش و پرورش لرستان، اظهار داشت: طرح تدبیر به مدیران کمک می‌کند تا با رویکرد بهبود مستمر فرآیندها، با مشارکت عوامل انسانی و بر اساس اهداف، سیاست‌ها، مقررات و شاخص‌های آموزش و پرورش، نسبت به تدوین برنامه سالانه متناسب با نیازهای مدرسه اقدام کنند و با اجرای برنامه توسط ارکان مختلف مدرسه همراه با ارزیابی مداوم، وضعیت عملکرد مدرسه را بهبود بخشند.

معتمدی، مهم‌ترین هدف اجرای طرح تدبیر را نهادینه کردن فرهنگ برنامه محوری، توسعه خودارزیابی، جلب مشارکت درونی و بیرونی، تقویت فرآیند ارزیابی مستمر و تلاش برای بهبود مستمر کیفیت فرآیندها عنوان کرد.

وی، تاکید کرد: از آنجا که این مجموعه با هدف تقویت آموزشگاهی تدوین شده است و این نگاه در فرایند ارزیابی‌ها نیز حاکم است. مدیر مدرسه با انجام درست ارزیابی از شاخص‌های تعیین شده و استفاده از شیوه‌های ارزیابی با شناخت دقیق از وضعیت کنونی مدرسه، نظارت مستمر بر روند اجرای فعالیت‌ها، تعیین میزان اهداف و کیفیت اجرای شاخص‌ها نسبت به بهبود و ارتقا عملکرد مدرسه اقدام می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان، ادامه داد: در مدارس معلمان و سایر کارکنان سرمایه محسوب شده و مدیران با بهره گیری از توانمندی نیروهای انسانی مدرسه را در مسیر رشد قرار می‌دهند.

وی، گفت: مدیران تا ۳۰ مهر ۹۹ نسبت به تکمیل خود ارزیابی اولیه خود در سامانه تدبیر اقدام کنند و این تاریخ دیگر تمدید نمی‌شود.

 

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir